افزایش استفاده نظامی از پهبادها

فناوری هایی مانند پهباد همیشه برای اهداف مناسب و مثبت به کار گرفته نمی شوند بلکه در بسیاری از موارد، علم در خدمت نیروهای نظامی و ساخت جنگ افزارها قرار خواهد گرفت. نمونه بارزی از این موضوع را می توان استفاده از پهبادهای نظامی مانند پهباد  MQ-9 Reaper توسط ارتش آمریکا دانست.

استفاده از این فناوری ها در دو جهت برای این کشور مشکل ساز بوده است و گروهی از افراد مخالف استفاده از پهباد برای مصارف نظامی هستند. ولی گروه دومی نیز وجود دارند که مشکلی با این موضوع ندارند ولی پهبادهای فعلی و عملیات های فعلی انجام شده با آنها را فاقد کارایی لازم می دانند و از بازخورد به دست آمده از این عملیات ها راضی به نظر نمی رسند.

با تمامی این تفاسیر به نظر می رسد که دولت آمریکا توجهی به عقاید هیچ کدام از این دو گروه ندارد زیرا برنامه های استفاده از پهبادهای نظامی در این کشور به زودی افزایش خواهد یافت.  به نظر می رسد که دولت آمریکا قصد دارد تا تعداد پروازهای پهبادها را به میزان 50 درصد افزایش بدهد. البته این پروازها از هدف اولیه ای که منتهی به نخستین پرواز پهبادهای نظامی در سال 2011 شده بود، فاصله بسیار زیادی گرفته است. نخستین پروازها تنها به منظور شناسایی منطقه و نظارت از ارتفاع بر مناطقی که حضور مستقیم نظامی در آن با ریسک همراه بود انجام می شد ولی این فرایند به تدریج با قابلیت حمل و شلیک موشک توسط پهبادها تغییر پیدا کرد.

در حال حاضر تعداد 60 پرواز روزانه توسط نیروی هوایی آمریکا به انجام می رسد که این تعداد تا سال 20019 میلادی به 90 پرواز در هر روز خواهد رسید. جالب است بدانید که بر اساس آمار تا به امروز بیش از یک هزار نفر به وسیله پهبادها نظامی کشته شده اند و با توجه به این برنامه شاهد افزایش چشمگیر این آمار خواهیم بود.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا