نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

منطقه نمونه گردشگری نوالار پاکسازی شد

به گزارش سیناپرس اردبیل، سرپرست فرمانداری نیر در این مراسم با اشاره به دفن سنتی زباله در شهر نیر و همجواری محل دفن زباله با منطقه توریستی نوالار و بولاغلار گفت: زباله‌ها بویژه زباله‌های نایلونی توسط باد به سمت این مناطق زیبا و بکر پخش شده و چهره ناخوشایندی به این مناطق داده است.
شهرام محمدی افزود: مراحل انتقال محل دفن زباله شهر نیر در حال اجراست و بزودی شاهد انتقال این منطقه به منطقه دوردست دیگری خواهیم بود.
وی اداممه داد: طرح پاکسازی منطقه توریستی نوالار با همت و تلاش اعضای شورا ، شهرداری ، دستگاه‌های اداری و اقشار مختلف مردم اجرا شد و در عید فطر نیز با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان بار دیگر عملیات پاکسازی این منطقه انجام خواهد شد.
شهردار نیر هم  گفت: در حرکتی خودجوش جمعی از دوستداران طبیعت و تشکل‌های مردم‌نهاد حامی محیط زیست و اعضای شورای نیرو پرسنل اداری و کارگری با ماشین‌آلات و اهدای دستکش و کیسه زباله مناطق گردشگری نیر را از وجود زباله پاکسازی کردند.
مجید جهانی افزود: امیدواریم تمام مخاطبان و علاقه‌مندان طبیعت بتوانند از زیبایی‌های مناظر خدادادی استفاده کرده و کمتر به آلودگی این مکان‌ها اقدام کنند.
شهردار نیر با اشاره به این که منطقه سیاحتی نوالار و بولاخلار از قطب‌های مهم گردشگری استان است، خاطرنشان کرد: بی‌دقتی در پاکسازی محیط زیست و مناطق گردشگری خسارت جبران‌ناپذیری برای آینده این مناطق بکر طبیعی خواهد داشت.
نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد ، منطقه بولاغلار نیر هم در شمال غربی نیر مجموعه‌ای از چشمه‌های متعدد بادبی بالا را در خودی جای داده است.

خروج از نسخه موبایل