آی بی ام لینوکس می سازد

لینوکس از لحاظ سرعت رشد در دنیا مقام اول را دارد. به واسطه ماهیت منبع باز آن شرکت های زیادی نسخه های سفارشی و بهینه آن را هر ساله عرضه می کنند و در دسترس کاربران قرار می دهند. سرعت، هوشمندی، امنیت، صداقت و شفافیت، محیط توسعه یکتا و قیمت از جمله علل اقبال فراوان به این سیستم عامل است. 
با ورود و گسترش استفاده از تلفن همراه لزوم توسعه لینوکس در این حوزه نیز احساس می شود. 
به گزارش ایرنا از ساینس نیوز ، از همین رو شرکت International Business Machines Corporation) IBM ) تصمیم گرفته پلتفرم z Systems خود را روی این موضوع متمرکز کند. مسئولان آی بی ام معتقدند معتقدند با بهره گیری از لینوکس می توان قابلیت های آن را گسترش داد. 
در این پروژه که LinuxOne نام گرفته قرار است روی برخی توزیع های لینوکس کار شود و با قابلیت های z System تلفیق شود. دو مدل مختلف قرار است بر اساس این پروژه تولید شود: LinuxONE Emperor و LinuxONE Rockhopper.
در هر دو سیستم کاربر اختیار و امکان انتخاب توزیع مطلوب خود به همراه hypervisor, runtime, management tools مورد نظرش را خواهد داشت. در طراحی این پروژه از زبان های پایتون، پرل، کوبول، جاوا و Node.js بهره گرفته خواهد شد. دیتابیس های مورد استفاده هم شامل Oracle, DB2LUW, Maria DB, MongoDB و PostgreSQL می شوند.
از جمله امکانات لینوکس آی بی ام می توان به OpenStack, Docker, Chef, Puppe، برنامه مدیریت فضای ابری اختصاصی این شرکت موسوم به WAVE و اتوماسیون VMware vRealize اشاره کرد. 
سازندگان LinuxOne ادعا دارند این نسخه امن ترین، پرامکانات ترین و در عین حال کاربرپسندترین توزیع لینوکس تا کنون خواهد بود.
شرکت ماشین آلات بین المللی کسب و کار مشهور به IBM که با نام آبی بزرگ (Big Blue) هم شناخته می شود، یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری است که مقرش در آرمونک نیویورک قرار دارد. این شرکت تولید کننده و فروشنده نرم افزار و سخت افزار، ارائه دهنده خدماتی چون زیرساخت، میزبانی وب، فناوری نانو و سوپرکامپیوترها است. در دهه 80 و 90 آی بی ام پیشتاز بازار رایانه های شخصی و اداری بود. امروزه سیستم های این شرکت به عنوان استانداردی برای سازندگان بزرگ جهانی شناخته می شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا