نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طوفان‌های امسال به مراتب قوی‌تر از گذشته خواهند بود

به گزارش سیناپرس اردبیل، فصل طوفان معمولاً از بهار تا تابستان طول می کشد و در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان در آستانه ورود به این دوره هستند. برخی از کارشناسان هواشناسی فکر می کنند که رشته طوفان های فعلی و پیش رو در سال جاری طولانی و خطرناک خواهد بود. تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین به طور خاص طی سال های اخیر باعث شده است وقوع طوفان ، سیل و پدیده های آب و هوایی بیشتر از قبل شود.
طبق گزارش جدیدی که توسط  AccuWeather منتشر شد، فصل گردباد سال ۲۰۲۱  که تا دسامبر ادامه داشت، با یک سال  متلاطم  دیگر دنبال خواهد شد. بر این اساس پیش بینی می شود سال ۲۰۲۲ با طوفان های متعددی در آمریکای شمالی شروع شده و شدت و قدرت آن ها در چند ماه آینده افزایش یابد.
بر اساس پیش بینی های جدید، تعداد گردبادها برای سال ۲۰۲۲ در حدود ۱۳۵۰ تا ۱۴۷۵  گردباد نشان می دهد که بالاتر از میانگین سالانه ۱۲۵۳ طوفان است. هواشناسان پیش بینی مکنند ماه آینده میلادی با ۲۰۰ تا ۲۷۵ طوفان، شلوغ ترین فصل طوفانی سال باشد.
بررسی های اخیراً محققان نشان می دهد فعالیت گردبادها و الگوی شکل گیری آن ها  در برخی مناطق و به ویژه جنوب شرقی ایالات متحده تغییر کرده است. گزارش Accuweather این موضوع را به شرایط خشکسالی مداوم در آریزونا، کلرادو، نیومکزیکو و یوتا و همچنین تغییرات در جریان هوا  نسبت می دهد. از آنجایی که ایالت های شمالی در اواخر سال هوای گرم و مرطوب بیشتری را تجربه می کنند، این موضوع  باعث می شود خطر وقوع رعد و برق شدید و گردباد افزایش یابد.
به گزارش سیناپرس، با این حال، وقوع طوفان‌ می ‌تواند در بخش هایی از جهان خطرناک و پر هزینه باشند، در این میان اگر مشخص شود که تغییرات آب و هوایی در الگوهای وقوع گردباد نقش دارد، خطرات این حوزه بر اساس  پیش‌بینی‌ های انجام شده می ‌تواند به مراتب بیشتر شود.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: popsci
 

خروج از نسخه موبایل