نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جلوگیری از تخلفات زیست محیطی در تعطیلات نوروزی

به گزارش سیناپرس اردبیل، حسن قاسم پور، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: درایام تعطیلات نوروزی گشت های ویژه حفاظت محیط زیست استان در حوزه پایش و یگان حفاظت فعال هستند.
قاسم پور گفت: گشت های ویژه حفاظت محیط زیست استان در حوزه پایش و یگان حفاظت در آماده باش کامل هستند و در حوزه آموزش نیز این اداره کل برنامه‌هایی را جهت تنویر افکار عمومی و ایجاد حساسیت نسبت به حفظ محیط زیست در بین مردم، خصوصاً گردشگران نوروزی اجرا خواهند کرد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان مستقر در  15 پاسگاه محیط بانی در ایام تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل قرار دارند و در ایام نوروز گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت بمنظور جلوگیری از تخلفات محیط زیست در مناطق از جمله شکار و صید، زنده گیری حیات وحش، تخریب، تصرف و آتش سوزی تشدید خواهد شد.
وی افزود: در همین راستا گشت های حفاظت محیط زیست استان در حوزه نظارت و پایش نیز بمنظور جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی فعال خواهد بود.
 وی گفت: در صورت داشتن مجوز از ستاد کرونا در این ایام با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، طرح بازدید رایگان مسافران نوروزی از موزه تاریخ طبیعی استان و آشنایی افراد با تنوع زیست جانوری و گیاهی استان اجرا می‌شود.
قاسم پور تصریح کرد: هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط تخلف بوده و قابل پیگیری است و در این راستا مردم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن های ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

خروج از نسخه موبایل