نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آفت‌کش ها جذب آب و خاک می شوند

به گزارش سیناپرس اردبیل، مهدی داوری در وبینار امنیت غذایی و ارتقای سلامت با استفاده از محصولات سالم و ارگانیک با بیان این مطلب افزود: فرهنگ‌سازی، وضع قوانین مناسب و مؤثر و همچنین نظارت بر اجرای آنها در تولید غذا توسط سازمان‌های مرتبط از اقدام‌های اساسی و ضروری در تأمین تغذیه سالم است.
دانشیار بیماری‌شناسی گیاهی دانشگاه محقق اردبیلی و کارشناس استاندارد با تأکید بر لزوم آگاهی‌بخشی به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی و غذایی، مدیریت تلفیقی (IPM) را یکی از روش‌های سالم کنترل عوامل خسارت‌زای گیاهی عنوان کرد.
این عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی با استناد به پژوهش‌های انجام شده در این حوزه، ضمن تاکید بر پرهیز از نگرانی‌های بی‌مورد، لزوم پایش مرتب محصولات کشاورزی و غذایی را برای ارتقای سلامت جامعه و نیز صادرات موفق محصولات کشاورزی یادآور شد.
داوری تصریح کرد: وجود آفلاتوکسین در شیر در نتیجه تغذیه دام از نان‌های کپک‌زده و لزوم دقت بیشتر خانواده‌ها دراین‌خصوص، یکی از مصداق‌های فرهنگ‌سازی در این مورد است.
وی مراحل صدور مجوز نشان حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی و نحوه دریافت آن توسط تولیدکنندگان و همکاری فارغ‌التحصیلان کشاورزی به‌عنوان مدیران کنترل کیفی را تشریح و برخی پیشنهادهای عملیاتی از جمله ایجاد بازارچه محصولات کشاورزی استاندارد را مطرح کرد.
 

خبرنگار: تقی قاسمی

خروج از نسخه موبایل