نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اولین کارخانه نوآوری اردبیل افتتاح خواهد شد

به گزارش سیناپرس اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جریان بازدید از روند تکمیل و بررسی مشکلات افزود: در کارخانه نوآوری تمامی ایده‌ها پرورش می‌یابند و در این مجموعه نیز تمامی ایده‌ها مطرح شده و بعد از نتیجه‌بخشی، برای تولید به‌صورت صنعتی وارد بازار می‌شوند.
وی بیان کرد: کارخانه نوآوری زیرساخت مهمی برای نخبگان و افراد دارای فکر و ایده جدیدی فراهم می‌کند.
استاندار اردبیل با تاکید بر حمایت از بخش دانش‌بنیان‌ها و ایده‌هایی که در حوزه دانش‌بنیان تولید می‌شود، اظهار کرد: با تقویت و عملیاتی کردن صنایع دانش‌بنیان، می‌توانیم زیرساخت‌های اقتصادی استان را بر پایه محکمی ایجاد کنیم.
عاملی به اهمیت واحدهای دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: لازم است  در استان بتوانیم چند کارخانه به همین شیوه ایجاد کنیم تا فکرهای تازه به حوزه اقتصاد استان وارد شود.
وی اظهار کرد: ارزش‌افزوده‌ای که در حوزه دانش‌بنیان، ایجاد می‌شود به‌مراتب بالاتر از سایر بخش‌ها بوده و باتوجه‌به اینکه صنعت دانش‌بنیان مبتنی بر خلاقیت و توان منابع انسانی است، با این کار علاوه بر حفظ منابع انسانی دارای فکر در استان، ارزش‌افزوده محصولات نیز وارد اقتصاد استان می‌شود.
استاندار اردبیل کارخانه نوآوری را زیرساختی برای طی شدن فرایند تبدیل فکر و ایده به محصول عنوان کرد و گفت: کارخانه نوآوری شامل بستر، زیرساخت و منابع انسانی بوده که چرخه تبدیل ایده‌های مختلف نخبگان را برای تولید محصولات دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گزارش از: سمیه درازی

خروج از نسخه موبایل