فروکش موج ششم کرونا در اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، علی محمدیان ۱۵ اسفند در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل گفت: تعداد مبتلایان کرونایی در استان به کمتر از 200 نفر کاهش یافته و ما به تدریج روند کاهشی را در مبتلایان و بستری‌ها در پیک ششم شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: همچنان به رغم پایین آمدن آمار بستری‌ها و مراجعات به مراکز درمانی، فوتی‌های کرونا در استان بالاست که در یک هفته اخیر به طور متوسط 4 تا 8 نفر روزانه بر اثر کرونا در استان فوت کردند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تعداد بستری‌ها را 199 نفر و بیماران بدحال را 48 نفر اعلام کرد و گفت: تمام شهرهای با رنگ قرمز استان با خروج از شرایط سخت کرونایی در رنگ قرمز، به رنگ نارنجی و یا زرد درآمدند.
محمدیان افزود: شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، ‌گرمی، بیله‌سوار،‌ کوثر و نیر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و خلخال، سرعین، نمین و اصلاندوز نیز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هموطنان در آستانه سال نو و اعیاد شعبانیه با رعایت موازین بهداشتی می‌توانند به شرایط کاهش پیک ششم کمک کرده تا در سال جدید مشکل و معضل خاصی را در شیوع مجدد بیماری کرونا شاهد نباشیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: مراکز تزریق واکسن نیز آمادگی دارند تا در خدمت هموطنان تزریق دز اول تا سوم را برای بزرگسالان و 2 دز را برای کودکان انجام دهند که در شهر اردبیل 4 مرکز تجمیعی و بیش از 21 مرکز بهداشت در این زمینه آماده ارائه خدمات هستند.
 

خبرنگار: تقی قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا