تهیه سند بالادستی برای تمام طرح های کلان ملی ضروری است

به گزارش ایرنا، دکتر وحید احمدی عصر چهارشنبه در حاشیه صدو سی و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران گفت: در گزارش پیش از دستور این جلسه گزارش سفر به اتریش هیات ایرانی به سازمان جهانی توسعه صنعتی (یونیدو) در اتریش ارائه شد.
وی افزود: در این سفر زمینه های همکاری با یونیدو فراهم شد که جزو کارهای بسیار مهم برای ادامه برنامه های شورای عالی عتف بود.
احمدی خاطرنشان کرد: مسوولان یونیدو نیز استقبال کردند که همکاری هایی در حوزه برنامه ریزی صنعتی و فناوری با ایران داشته باشند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: در دومین قسمت از صدو سی و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عتف گزارش کارگروه تدوین اسناد ملی راهبردی طرح های کلان ارائه شد.
احمدی افزود: این کارگروه از قبل کارهای خود را انجام داده و الان مجموعه ای از دستورالعمل تهیه کرده است که باید به تایید شورای عالی عتف برسد.
وی ادامه داد: براساس این دستورالعمل همه طرح های کلان ملی باید سند بالادستی داشته باشند.
احمدی گفت: سند بالادستی شامل این می شود که آیا نیاز به این طرح ضرورت دارد، آینده این طرح به کجا می رود، در کدام قسمت از صنعت به کار گرفته می شود؟ و به چه تعدادی از این محصول نیاز است.
معاون پژوهشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: هم اکنون 47 طرح کلان ملی داریم ولی تنها پنج طرح سند بالادستی دارند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه یک کارگروه تخصصی تعیین شده که متشکل از افراد تخصصی، صاحبنظران، نمایندگان دستگاه و بهره برداران دستگاه های اجرایی و دستگاه بهره بردار است.
معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: وظیفه این کارگروه تخصصی این است که اسناد بالادستی را از لحاظ ساختاری و فنی ارزیابی کند که آیا سند درست است یا خیر؟
احمدی با تاکید بر اینکه تمامی طرح های کلان ملی باید این سند بالادستی را تهیه کنند گفت: ادامه تخصیص اعتبار تنها به طرح هایی تعلق می گیرد که سند بالادستی تهیه کرده باشند و طرح هایی که سند بالادستی نداشته باشند اعتبار به آنها تخصیص نمی گیرد.
وی در پایان گفت: این مصوبه کمیسیون دوشنبه آینده در جلسه شورای عالی عتف بررسی می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا