نگاهی به یکی از ناشناخته ترین عوارض اضطراب

به گزارش سیناپرس اردبیل،  بسیاری از مردم  از جمله بیماران و پزشکان تصور می کنند که حالت تهوع یک مشکل جسمی است نه یک مشکل روانی. نتایج مطالعات پژوهشگران نشان می دهد افرادی که با حالت تهوع به بیمارستان مراجعه می کنند، اغلب از اضطراب ویا افسردگی رنج می برند. نتایج این مطالعه نشان داد که ۴۱ درصد از افرادی که از حالت تهوع شکایت داشتند در واقع یک اختلال اضطرابی داشتند و ۲۴ درصد نیز از نظر بالینی افسرده بودند.
دکتر تون تانگن هاگ (Tone Tangen Haug)، نویسنده اول این مطالعه، درباره موضوع فوق می گوید که شناسایی سریعتر افسردگی و اضطراب، موضوعی  کلیدی است. این مساله ممکن است منجر به اجتناب از استفاده طولانی مدت از داروهای بالقوه مضر برای حالت تهوع، تحقیقات پزشکی غیر ضروری و احتمالا کیفیت زندگی بهتر برای بیماران شود.
این یافته ها در پی بررسی نتایج یک نظرسنجی از ۶۲ هزار نفر در نروژ به دست آمده است. بر این اساس مشخص شد تقریباً ۵۰ درصد این افراد در سال گذشته مشکلات گوارشی مانند تهوع، اسهال و یبوست را تجربه کرده بودند.
به گزارش سیناپرس،  دکتر هوآگ در این رابطه گفت: در جمعیت مورد مطالعه ما، شیوع اضطراب و افسردگی در افراد مبتلا به حالت تهوع در مقایسه با افراد بدون این شکایات به طور قابل توجهی بالاتر بود. در حقیقت این بررسی ها نشان می دهد  حالت تهوع به عنوان قوی ترین پیش بینی کننده مسائل اضطراب ظاهر شد.
در خاتمه پژوهشگران خاطر نشان کردند که تجربه تهوع احتمال ابتلا به اختلال اضطرابی را سه برابر کرده و با احتمال 1.5 برابر افسرده بودن آنها مرتبط بود.
شرح کامل این مطالعه در مجله تخصصی  General Hospital Psychiatry منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: مریم عالمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا