نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مثبت اندیشی عمر را افزایش می دهد

به گزارش سیناپرس اردبیل، خوش بین بودن تنها دارای تاثیرات روحی و روانی روی افراد نبوده و بررسی های انجام شده نشان می دهد خوش بینی همچنین با حافظه بهتر، انعطاف پذیری روانی و کیفیت بالاتر زندگی مرتبط است. به باور روان شناسان، افراد خوش بین معمولا انتظار نتایج مثبت از اقدامات خود در آینده داشته و معتقدند که می توانند زندگی خود را کنترل و همواره پیشرفت کنند.
نتایج مطالعات انجام شده در این رابطه نشان می دهد افراد خوش بین ممکن است بیشتر عمر کنند و دلیل این مساله نیز تا حدی به این خاطر است که افراد خوش بین عموما رفتارهای سالم تری دارند.
دکتر اریک کیم، نویسنده اول این مطالعه درباره یافته های فوق گفت:‌ تاب آوری روانی یک عامل مهم در افزایش طول عمر است.  در حالی که امروزه بیشتر تلاش‌ های پزشکی و بهداشت عمومی بر کاهش عوامل خطر بیماری ‌ها متمرکز است، شواهدی وجود دارد که نشان می ‌دهد افزایش تاب ‌آوری روان‌ شناختی نیز ممکن است روی طول عمر تاثیر داشته باشد. یافته‌ های جدید ما نشان می ‌دهد که باید برای تقویت خوش ‌بینی تلاش کنیم. به طور کلی  رفتارهای مثبت و روش‌ های سالم ‌تر مقابله با چالش ‌های زندگی با افزایش طول عمر مرتبط هستند.
به گزارش سیناپرس اردبیل، در این مطالعه شرایط روحی و روانی و نوع نگرش ۷۰ هزار و ۲۱ پرستار طی شش سال پیگیری شد. نتایج به دست آمده نشان داد که خوشبین ترین افراد نسبت به کسانی که کمتر خوش بین بودند، ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار داشتند.
از جمله خطرات کاهش یافته مرتبط با خوش بینی عبارتند از:
احتمال مرگ بر اثر بیماری قلبی به میزان  ۳۸ درصد کمتر 
احتمال مرگ بر اثر عفونت به میزان ۵۲ درصد کمتر
احتمال مرگ ناشی از سرطان ۱۶ درصد کمتر
به گفته روان شناسان، خوشبختانه بحث مثبت اندیشی و خوش بینی را می توان آموخت. مطالعات انجام شده نشان می دهد که تمریناتی مانند تجسم شرایط مطلوب، باعث افزایش خوش بینی می شود. انجام این تمرین معمولاً شامل تصور کردن زندگی شما در آینده است، اما آینده ای که در آن همه چیز به خوبی پیش رفته است.
شرح کامل این پژوهش در مجله تخصصی اپیدمیولوژی منتشر شده است.

مترجم:  احسان محمدحسینی
منبع: spring.org

خروج از نسخه موبایل