نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طرح اندیشه تمدن ساز ارتباط تنگاتنگ با بحث حکمرانی خوب دارد

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم اختتامیه مرحله اول طرح اندیشه تمدن ساز گفت: طرح اندیشه تمدن ساز ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با بحث حکمرانی خوب داشته و در خصوص تمدن سازی اسلامی آثار مثبتی دارد.
وی افزود: موضوع شبهه زدایی و بحث پاسخ به شبهات علی الخصوص در رشته های غیر مرتبط با علوم دینی آثار بسیار مناسبی می تواند داشته باشد و این نیاز احساس می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: مرحله اول این طرح با مشارکت ۴۴۹ نفر از اساتید دانشگاهی و در قالب ۹۱ گروه و استفاده از ۴۴ مربی در سطح استان به صورت حضوری و مجازی با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن برگزار شد.
حسنی با اشاره به جایگاه والای تعلیم و معلمی، افزود: اقبال اساتید یکی از ویژگی ‌های مهم این طرح بود که نشان از جذابیت آن دارد.
وی قرآنی بودن را از ویژگی دیگر این طرح که بسیار حائز اهمیت است، عنوان و اظهارامیدواری کرد: با جمع بندی نظرات و شناسایی نقاط قوت و ضعف طرح در دوره های آتی شاهد افزایش هر چه بیشتر کمیت و کیفیت دوره اندیشه تمدن ساز خواهیم بود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اساتید این دانشگاه به صورت جدی در مرحله اول طرح اندیشه تمدن ‌ساز شرکت کردند، اظهارامیدواری کرد: در آینده نسبت به برگزاری چنین دوره‌هایی، به صورت فزاینده عمل کنیم.
دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز نشانه انقلابی بودن را مطالعه و آگاهی دانست و گفت: متاسفانه مباحث روزمره باعث شده که میزان آگاهی و مطالعه افراد در جامعه حتی قشر دانشجویان و اساتید نیز با کاهش مواجه شود.
وی تاکید کرد: لازم است بیشتر از گذشته بر روی موضوعات احکام، عقاید و اخلاقی کار شود.

خروج از نسخه موبایل