نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کوالا ها در خطر انقراض هستند

به گزارش سیناپرس اردبیل، بر اساس سندی که وزارت کشاورزی استرالیا در آن توصیه های حفاظتی ارائه داده، فهرست گونه های در معرض خطر پس از ارزیابی پنج معیار انجام شد. در این طرح آستانه وضعیت گونه های در حال انقراض به دلیل نرخ کاهش جمعیت آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. با این حال، کوالاها طبق چهار معیار باقیمانده، از جمله توزیع جغرافیایی، اندازه جمعیت و تعداد کوالاهای بالغ، الزامات وضعیت گونه های در معرض خطر را برآورده نکردند. به گفته مقامات، متاسفانه مطالعه ای برای تجزیه و تحلیل زیست پذیری جمعیت این گونه نیز انجام نشده است.
در این سند همچنین اشاره شد که کوالاها واجد شرایط قرار گرفتن به عنوان گونه های در حال انقراض در مقیاس کلان نیستند و  این جانوران اکنون در ایالت های نیوساوت ولز و کوئینزلند و منطقه پایتخت استرالیا در معرض خطر انقراض در نظر گرفته می شوند.
در این سند، مقامات وزارت کشاورزی استرالیا گفتند که تعداد کوالاها و پراکنش آنها از زمان  دوره استعمار اروپا به دلیل پاکسازی زیستگاه، تغییرات آب و هوا و بیماری هایی مانند کلامیدیا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به گزارش سیناپرس، جمعیت کوالاها در سایر بخش های استرالیا بر خلاف کوئینزلند، نیوساوت ولز و منطقه پایتخت استرالیا، در شرایط بهتری قرار دارند. 
با این حال، مقامات خاطرنشان کردند که برای کمک به افزایش تعداد کوالاها در ایالت ها و مناطق آسیب دیده، یک طرح بازیابی مورد نیاز است و توسعه خواهد یافت.
سوزان لی، وزیر محیط زیست فدرال این کشور، در بیانیه ای اظهار داشت که دولت استرالیا با ایالت کوئینزلند، نیوساوت ولز و قلمرو پایتخت استرالیا در مورد طرح احیای ملی همکاری خواهد کرد.
به گفته وی، تأثیر خشکسالی طولانی‌ مدت و به دنبال آن آتش‌ سوزی ‌های تابستانی، و تأثیرات تجمعی بیماری، شهرنشینی و از دست دادن زیستگاه در بیست سال گذشته منجر به ارائه توصیه‌ هایی در این رابطه شده است. 
این فهرست پس از آن تنظیم شد که دولت استرالیا ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد ۳۵ میلیون دلار برای حفاظت از این گونه جانوری هزینه کند. کوآلاها یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین نمادهای استرالیا در سراسر جهان هستند. به گزارش سیناپرس، دولت استرالیا به محافظت از آنها برای نسل های آینده متعهد شده است.  
کوالاها همچنان یک قدم پیش از وضعیت در خطر انقراض در فهرست قرمز، فهرست گونه‌ های آسیب‌پذیر قرار می ‌گیرند، فهرستی از گونه‌ های در معرض خطر انقراض که توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت نگهداری می‌ شود.
طبق گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، جمعیت کوالا که بین ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر در سراسر جهان تخمین زده می شود، در حال کاهش است. با این حال، تحقیقات بنیاد کوآلای استرالیا نشان می ‌دهد که این گونه باید در فهرست «به‌شدت در خطر انقراض» قرار بگیرد تا از طریق حفاظت بیشتر جمعیت آن افزایش پیدا کند. 

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: upi 
 

خروج از نسخه موبایل