نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایجاد آرامش خاطر برای کودکان در شرایط کرونایی

بابک همتی، کارشناس روانشناسی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اردبیل گفت: والدین باید در ابتدا فضایی برای گفتگو ایجاد کنند و با آرامش کرونا را در قالب یک داستان برای کودک توضیح بدهند و در این داستان به این سؤالات پاسخ دهند که ویروس کرونا چیست، چگونه به انسان منتقل می‌شود؟ اگر به ویروس کرونا مبتلا شویم چه علایمی دارد و این علایم در کودکان و بزرگسالان چه تفاوتی با هم دارند و حتی راجع به واکنش و مبارزه بدن به این ویروس و نقش آنتی‌بادی‌های داخل بدن صحبت کنند و برای بچه‌ها توضیح دهند که چرا بیشتر در خانه هستند و کمتر در ارتباط‌اند.
همتی با بیان اینکه والدین باید بیشتر از قبل در دسترس باشند و به کودکان توجه کنند، تصریح کرد: توجه ویژه به کودکان در این دوران، به او احساس امنیت و اطمینان خاطر می‌دهد.
وی با بیان اینکه اگر کودکتان می‌خواهند در مورد اتفاقات ناخوشایند جاری صحبت کنند نباید حواس او را پرت کرد، گفت: باید به کودکان یاد بدهند که راجع به احساساتشان صحبت کنند، به احساسات آنها اعتبار دهند و با آنها همدلی کنند.
این کارشناس روان‌شناسی تصریح کرد: اخبار مرتبط با کرونا محدود شده و همچنین گفتگو درباره کرونا در منزل به‌دور از کودکان انجام شود.
همتی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل استرس‌زا در این دوران آن است که احساس می‌کنیم روی هیچ‌چیز کنترلی نداریم، تشریح کرد: تنظیم یک برنامه معمول روزانه که در آن فعالیت‌های بدنی، آموزشی و تفریحی در نظر گرفته شده باشد، می‌تواند در کاهش احساس عدم کنترل مؤثر باشد.
وی بیان کرد: باید برای کودکان توضیح دهیم که اوضاع به حالت عادی برخواهد گشت اما نیازمند صبر و گذشت زمان است و ما به‌عنوان والدین در کنار تو هستیم و سعی می‌کنیم بهترین شرایط را برای تو فراهم کنیم.

گزارش از: سمیه درازی

خروج از نسخه موبایل