نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهکاری جدید برای درمان سرطان معده

به گزارش سیناپرس اردبیل، سرطان معده به معنی رشد غیرطبیعی سلول‌ هایی است که می ‌تواند هر بخشی از معده را تحت تأثیر قرار دهد، اما این توده های سرطانی معمولاً در قسمت اصلی معده تشکیل می ‌شود.
دکتر محمد سونبول (Mohamad Sonbol)، متخصص سرطان در کلینیک مایو در فینیکس در این رابطه گفت: من و همکارانم به بیمارانی که اخیراً به سرطان معده مبتلا شده اند می گوییم که امید های بیشتری برای درمان و نجات شما وجود دارد. خوشبخاتنه مطالعات جدید باعث شدند تا امروزه  گزینه‌های درمانی بسیار بیشتری نسبت به قبل در مقابله با این بیماری داشته باشیم.
یکی از این گزینه ها، استفاده از جراحی های پیشرفته است و البته جراحی تنها روش درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان معده موضعی یا پیشرفته محسوب می شود. در این میان درمان های دیگر مانند درمان سیستمیک و پرتو درمانی، شانس موفقیت را افزایش و خطر بازگشت سرطان را کاهش می دهد.
در حال حاضر اعضای این تیم تحقیقاتی در حال بررسی برخی از ایمونوتراپی ها مراقبت استاندارد برای سرطان معده بوده  و یافته های آن ها منجر به کشف روش های درمانی مفید و موثری علیه سرطان معده شده است.
در میان گزینه‌های جدید برای درمان سرطان معده که به سایر قسمت‌های بدن گسترش یافته، روشی جدید مشاهده می شود که شامل ترکیب شیمی ‌درمانی با  داروی موسوم به نیولوماب  (nivolumab)، یک داروی ایمنی درمانی، می شود.
گزینه دیگر برای بیماران مبتلا به سرطان معده HER2 مثبت که بیماری در بدن آن ها گسترش یافته ، روش fam-trastuzumab deruxtecan-nxki است که به صورت انفوزیون تجویز می شود.
البته این روش های درمانی جدید به معنی فراموش کردن روش های قدیمی تر نبوده و کلینیک مایو، شیمی درمانی را به عنوان روشی موثر برای کشتن سلول های سرطانی سراسر بدن و ایمونوتراپی به عنوان راهکاری برای بیدار کردن سیستم ایمنی بدن به منظور مبارزه با سرطان توصیف می کند. 
در این میان باید توجه داشت که شیمی درمانی برای مدتی محدود مفید بوده و سپس متوقف می شود. در این زمان استفاده از روش ایمونوتراپی موثر خواهد بود و این روش معمولا برای مدت طولانی تری انجام می شود. به خاطر داشته باشید که انتخاب روش درمان بر عهده تیم پزشکان معالج بوده و معمولا متخصصان بر اساس اهداف مختلف روی سلول های سرطانی تعیین می کنند که کدام روش  را انتخاب کنند.
پزشکان معمولاً سرطان معده را از طریق آندوسکوپی تشخیص می دهند که در آن دستگاه گوارش با استفاده از یک لوله انعطاف پذیر با نور و دوربین متصل به آن بررسی می شود. به گفته متخصصان کلینیک مایو، اگر سرطان معده تشخیص داده شود، می توان از سی تی اسکن و پت اسکن برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر استفاده کرد.
در خاتمه گفتنی است بر اساس آمارهای موجود، سرطان معده در شرق آسیا رایج تر از سایر نقاط جهان بوده و می توان از غربالگری برای افرادی که در معرض خطر بالاتری هستند استفاده کرد. این افراد شامل افراد چاق، مصرف کنندگان دخانیات و الکل و افرادی با سابقه خانوادگی سرطان هستند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: consumer.healthday

خروج از نسخه موبایل