نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارتقای ارزش افزوده محصولات کشاورزی با راه اندازی مجموعه های صنعتی

به گزارش سیناپرس اردبیل، صدیف بدری با بیان این مطلب در آئین افتتاح خط تولید نشاسته صنعتی جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: فعالیت های جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در حفظ دستاوردهای نظام اسلامی در بخش های علمی، پژوهشی و فرهنگی قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: مجلس در حال بررسی لایحه بودجه 1401 است و قطعا از ظرفیت‌های قانونی در تبصره ها و مفاد لایحه 1401 در راستای حمایت از جهاد دانشگاهی استفاده خواهیم کرد تامنابع بیشتری به این نهاد انقلابی اختصاص یابد.
این نماینده مجلس با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمائی 22 بهمن امسال، این حضور را مانع از تحقق اهداف خبیث دشمن در ضربه زدن به نظام اسلامی عنوان و تصریح کرد: فعالیت های نهادهای انقلابی با محوریت جهاد سازندگی و جهاد دانشگاهی در اوایل پیروزی انقلاب به پیشبرد اهداف آن کمک شایانی کرد.
بدری به آغاز به کار خط تولید نشاسته صنعتی اشاره و تصریح کرد: هرچند این کارخانه با ظرفیت محدود و سرمایه‌گذاری 5 میلیارد تومانی در اردبیل راه اندازی می شود اما طرح های توسعه‌ای آن می‌تواند ارزش افزوده بیشتری را نصیب استان کند.
وی استان اردبیل را دارای ظرفیت عظیم در تولید محصولات متنوع کشاورزی نظیر سیب زمینی، گندم و محصولات باغی اعلام کرد و گفت: برای ارتقای ارزش افزوده این بخش ضروری است تا چنین مجموعه‌های صنعتی راه‌اندازی شود.
نماینده اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی  یادآور شد: این حرکت ها در حوزه عمرانی، علمی، پژوهشی و تبدیل ایده به فناوری قابل تحسین است و انتظار می رود جهاد دانشگاهی در ماموریت خطیر خود به عنوان حلقه اتصال صنعت و دانشگاه و حوزه تجاری‌سازی موفق عمل کند.
بدری، تصویب قانون حمایت از خانواده و ارتقای جمعیت در مجلس شورای اسلامی را  یادآور شد و بیان کرد: دولت و مجلس در این طرح تصمیم گرفته اند تا 90 درصد هزینه درمان ناباروری زوجین پرداخت کنند تا امر فرزندآوری مورد تشویق و حمایت قرار گیرد.
وی افزود: در بحث درمان ناباروری جهاد دانشگاهی فعالیت‌های موثری در استان انجام داده است و انتظار می رود این مرکز توسعه یابد تا زوجین نابارور از خدمات تخصصی و درمانی بهتر بهره‌مند شوند.
بدری اظهار کرد: امیدواریم  جهاددانشگاهی با ورود به حوزه درمان بیماران گوارشی و جلوگیری از افزایش میزان سرطان معده و مری در استان اردبیل کار انقلابی انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل