نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گام های بلند جهاددانشگاهی در توسعه علم و فناوری‌ های جدید

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر حمیدرضا طیبی روز گذشته در مراسم آغاز به کار خط تولید نشاسته صنعتی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، حرکت‌های تحولی در این حوزه را قابل مقایسه با پیش از انقلاب ندانست و خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از پایه‌های اقتدار کشور توانمندی‌های علمی بوده که جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب در این مسیر کارنامه قابل قبولی دارد و همچنان سعی دارد با حرکت در مرزهای علمی، کشور را در این حوزه به خوداتکایی برساند.
 وی پیشتازی این نهاد در درمان سرطان‌های گوارشی را یادآور شد و بیان کرد: در استان اردبیل نیز با توجه به آمار بالای این بیماری در صورت استقبال و همکاری مسوولان می توانیم اقدامات خوبی انجام و با استفاده از یافته های علمی و پژوهشی در درمان این بیماری گام های جدی برداشته شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با حرکت به روز در حوزه‌های پزشکی و علمی اقدامات خوبی در حوزه درمان به ویژه درمان ناباروری، ژن درمانی و سلول درمانی انجام داده است
دکتر طیبی بیان کرد: به تناسب ظرفیت و پتاسیل استان‌های سراسر کشور از واحدهای استانی جهاد دانشگاهی خواسته شده ایده‌های نوآورانه را مورد توجه قرار دهند که خط تولید نشاسته صنعتی از ضایعات سیب زمینی نمونه این حرکت است که در استان اردبیل بعد از چند سال کار تحقیقاتی راه اندازی شد.
وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه پژوهش و فناوری در کنار عزت و سرافرازی کشور نتایج ملموسی را در اشتغال و کارآفرینی و تولید به همراه دارد و ما سعی داریم همچنان گروه‌های فعال جامعه را در این بخش مورد حمایت قرار دهیم.
رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این نهاد سعی کرده تا فاصله علم و پژوهش را با تولید کم کرده و به نوعی به کاربردی شدن این طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی کمک کند، تصریح کرد: اقدامات جهاد دانشگاهی در ورود به درمان ناباروری نتایج و ثمرات مطلوبی در استان های مختلف داشته و همچنان زوجین نابارور مورد حمایت و همراهی جدی این مراکز درمانی هستند.
دکتر طیبی افزود: در دولت سیزدهم نیز حمایت از این بخش امیدواری را برای به ثمر نشستن کارهای مهم و اساسی در کشور ایجاد کرده تا ما بتوانیم با توان مضاعف حرکت‌های تحولی را انجام دهیم.

خروج از نسخه موبایل