پراکندگی صنعت در هیچ کشوری مانند ایران نیست

سعید متصدی روز چهارشنبه در همایش مدیران کل حفاظت محیط زیست وشرکت شهرک های صنعتی کشور در اصفهان افزود: توسعه شهرک های صنعتی سیاست سازمان محیط زیست است.
وی تاکید کرد: سیاست ما در بخش محیط زیست قانون مداری و رعایت مقررات و الزامات اداری است که با همدلی و همگامی که بین واحدهای صنعتی و محیط زیست بوجود آمده است؛ سرفصل های تازه ای در مسائل محیط زیستی و شهرک های صنعتی گشوده خواهد شد.
وی کاهش صنایع پراکنده را از الزامات حفظ محیط زیست دانست و گفت: درصورتی که شرکت ها در داخل شهرک های صنعتی مستقر شوند با توجه به وجود زیرساخت ها باهزینه های کمتری مواجه خواهند شد.
متصدی گفت: حضور شرکت ها در شهرک های صنعتی منافع صنعتی و زیست محیطی به همراه دارد و صنایعی که مجزا فعالیت می کنند باید هزینه های مضاعف پرداخت کنند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اکثر کشورهای دنیا صنعت را به سمت شهرک ها و نواحی صنعتی سوق داده اند در حالی که امروز کشور ما با استقرار صنایع و نواحی مسکونی مواجه است.
متصدی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست همکاری تنگاتنگی با شهرک های صنعتی برای انتقال شرکت ها به شهرک ها دارد .
وی با اشاره به بهره وری مطلوب از منابع ملی گفت: در یک شهرک صنعتی می توان به راحتی صنایعی را ایجاد کرد که از ضایعات شرکت های دیگر استفاده کنند.
وی افزود: در 2 سال گذشته تعداد زیادی از حوادث جاده ای براثر انتقال صنعتی اتفاق افتاد و رودخانه ها و محیط زیست را تحت تاثیر قرار داد.
نخستین نشست مشترک مدیران عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ها و مدیران کل حفاظت محیط زیست با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به مدت یک روز در هتل کوثر اصفهان برگزار شد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا