نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارتقای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی جهانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر داود سیف زاده با اعلام این خبر گفت: در آخرین رتبه بندی منتشر شده وبومتریک دانشگاه های دنیا(ژانویه ۲۰۲۲)، دانشگاه محقق اردبیلی با ۶ پله ارتقا در ایران، در جایگاه ۳۳ کشور و ۲۰۱۲ جهان قرار گرفت.
وی افزود: در بین دانشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه محقق اردبیلی با ۶ پله ارتقا نسبت به دوره قبل رتبه ۲۰ را کسب کرد.
سیف زاده افزود: در این نظام رتبه بندی، از سه شاخص مختلف شامل مجموع استنادات به مقالات نمایه شده دانشگاه در گوگل اسکالر، تعداد مقالات دانشگاه در بین ۱۰ درصد مقالات پراستناد سایماگو و تعداد بک لینک ها به وب سایت دانشگاه استفاده شده است که بهبود ۵۰۱ پله ای در شاخص بک لینک و ۲۵۳ پله ای در شاخص مقالات پراستناد، حاصل رشد چشمگیر تولیدات علمی، توسعه قابل توجه زیرساخت های فناوری اطلاعات، افزایش چشمگیر دسترس پذیری سرویس های الکترونیکی دانشگاه و انتشار گسترده یافته های پژوهشی دانشگاه در راستای راهبرد دسترسی آزاد به اطلاعات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی بوده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رتبه های قبلی دانشگاه، گفت: در طول ۳.۵ سال اخیر ارتقای رتبه وبومتریک دانشگاه محقق اردبیلی روند مداوم رو به رشدی را داشته است؛ به طوری که نسبت به سال ۲۰۱۸ در رده بندی جهانی ۷۳۳ پله و در ایران ۲۴ پله بهبود جایگاه را شاهد بوده ایم.
وی ادامه داد: در رده بندی اخیر، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب رتبه های اول تا سوم کشور را کسب کردند و دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست(MIT)نیز به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم دنیا قرار گرفتند.
 

خروج از نسخه موبایل