نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تزریق واکسن کرونا برای کودکان ۹ ساله در اردبیل آغاز شد

به گزارش سیناپرس اردبیل سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: واکسن تزریق شده برای این گروه سنی از نوع سینوفارم و پاستوکووک بوده و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت واکسن، مشابه سایر گروه‌های سنی خواهد بود.
دکتر علی محمدیان اردی گفت: با توجه به انتشار سویه اومیکرون ویروس کرونا در استان اردبیل، از عموم هم استانی‌ها درخواست می‌شود ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده صحیح از ماسک باکیفیت، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی، در تزریق واکسن به ویژه دُز سوم مشارکت جدی داشته باشند.
وی افزود: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۹۳۶ هزار و ۶۲۶ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، از تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۸۲ درصد جمعیت هدف ساکن در استان اردبیل خبر داد.
وی افزود: تاکنون ۹۱۴ هزار ۸۵۵ دُز واکسن نوبت اول با ۹۲ درصد پوشش جمعیت واجد شرایط و ۸۰۵ هزار و ۶۰۱ دُز واکسن نوبت دوم با پوشش ۸۲ درصدی جمعیت هدف در این استان تزریق شده است.
محمدیان‌ اظهار کرد: تاکنون برای ۲۱۶ هزار و ۱۷۰ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده و پوشش دُز سوم در این استان به ۲۲ درصد رسیده است.
وی همچنین با اشاره به تزریق دُز اول واکسن کرونا برای بیش از ۹۲ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در این استان گفت: امیدواریم با کاهش سن هدف به افراد بالای ۹ سال و ادامه روند واکسیناسیون، شیوع احتمالی موج ششم در استان گسترده نباشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: پس از هشدار در خصوص احتمال شیوع سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل طی روز‌های اخیر افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آن‌ها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.
دکتر محمدیان‌اردی در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل با سویه اومیکرون اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.
 در ادامه روند صعودی شیوع کرونا، مجموع بستری مبتلایان به کووید.۱۹ در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته به ۹۳ نفر و شمار مبتلایان روزانه نیز به ۱۸ نفر رسیده است.
هم اکنون نیمی از شهرستان‌های استان اردبیل در پی افزایش شاخص‌های آماری کووید.۱۹ طی روز‌های اخیر، در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته و از روز گذشته شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشکین‌شهر، بیله‌سوار، سرعین و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، نیر، نمین و خلخال در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.
بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

تهیه و تنظیم: تقی قاسمی

خروج از نسخه موبایل