نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهکار بیمارستان هوشمند در یکی از بیمارستانها اجرا می‌شود

 این راهکار که هم اکنون در حال تولید و پیاده سازی است در هفتمین همایش مدیریت بیمارستانی مطرح شد و قرار است تا پایان سال پیاده سازی آن تکمیل می شود.

حسین ریاضی، مشاور وزیر بهداشت و مدیر دفتر آمار و فناوری اطلاعات این وزارتخانه در این همایش، گفت: پیاده‌سازی مفهوم بیمارستان هوشمند، برنامه‌ای است که وزارت بهداشت آن را پیگیری می‌کند تا توسط بخش خصوصی به اجرا درآید.

وی با اشاره به لزوم تغییر فرآیندهای بیمارستانی در هوشمند شدن بیمارستان‌ها افزود: وزارت بهداشت به تازگی کمیته‌هایی را مامور تدوین فرآیندهای جدیدی در سه حوزه‌ مدیریتی، بالینی و اقتصاد سلامت کرده است.

در این زمینه سعید مارکلایی مدیر بخش کسب‌وکار سلامت هوشمند شرکت دانش بنیان فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان که در حال اجرایی کردن این پروژه است، با تاکید بر کاهش هزینه و بهبود کیفیت خدمات با راهکار جامع بیمارستان هوشمند گفت: راهکار سلامت هوشمند شامل بیمارستان هوشمند، مطب هوشمند و داروخانه هوشمند است که هم اکنون در دستور کار پیاده سازی قرار دارد.

وی با تاکید بر تحول اساسی در نظام سلامت کشور در آینده نه چندان دور، افزود: بخش‌هایی از راهکار جامع بیمارستان هوشمند، در سال جاری در یکی از بیمارستان‌های کشور پیاده‌سازی خواهد شد.

در این همایش همچنین، بر تفاوت سیستم‌های مدیریت اطلاعات بیمارستانی (HIS) با مفهوم بیمارستان هوشمند تاکید شد؛ چرا که سیستم‌های HIS فعلی پوشش وسیعی روی تمامی خدمات بیمارستانی ندارند، برخی خدمات آنها مبتنی بر وب نبوده و عمدتا نگاه آنها محدود به مباحث مالی است؛ اما مفهوم بیمارستان هوشمند به دنبال این است که همه اجزای بیمارستان را به صورت سیستمی پوشش دهد؛ در همین حال بیمارستان هوشمند درصدد ارائه خدمات نوآورانه و پشتیبانی از بیمارستان‌ها است.

راهکار جامع و یکپارچه بیمارستان هوشمند نه‌تنها محدوده خدمات در داخل بیمارستان را پوشش داده، بلکه برای بیماران خارج از بیمارستان قبل از مراجعه و پس از ترخیص نیز سرویس‌ها و خدمات متنوعی را دربردارد. به گزارش ایرنا، هم‌چنین ارائه خدمات به توریست سلامت، یکی دیگر از خدمات این راهکار بوده که طیف وسیعی از سرویس‌های گوناگون سلامت و غیر سلامت را شامل می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل