نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نصب تجهیزات جدید در بخش بیرونی ایستگاه بین المللی فضایی

به گزارش سیناپرس اردبیل، راهپیمایی فضایی یکی از مهمترین و دشوارترین بخش های زندگی در ایستگاه بین المللی محسوب می شود که طی آن فضانوردان باید لباس ها و تجهیزات ویژه ای را پوشیده و به طور کامل از ایستگاه خارج شوند. این عملیات معمولا با هدف نصب تجهیزات جدید یا تعمیر بخش های آسیب دیده و از کار افتاده در بدنه خارجی ایستگاه انجام می شود. بر این اساس شکاپلروف و دوبروف فضانوردان روسی مقیم ایستگاه بین المللی فضایی، راهپیمایی فضایی خود را در ساعت 15:18 روز گذشته به وقت مسکو آغاز کردند تا ماژول پریچال را در ایستگاه فضایی بین‌المللی ادغام کنند. این عملیات دشوار و پیچیده حدودا ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه به طول انجامید و طی این مدت دو فضانورد فوق در فضای خارج از ایستگاه بین المللی به انجام ماموریت خود پرداختند. بر اساس اعلام آژانس فضایی روسیه، در پی اجرای این ماموریت، حداکثر پنج فضاپیما می‌توانند به ماژول پریچال متصل شوند.
گفتنی است این اولین پیاده ‌روی فضایی آژانس فضایی روسیه در سال جاری میلادی محسوب می شد و علاوه بر هدف اصلی ماموریت، فضانوردان آنتن‌های سیستم Kurs را که برای نزدیک شدن و لنگر انداختن فضاپیماها لازم است، در بدنه خارجی ایستگاه بین المللی نصب کرده‌اند.
به گزارش سیناپرس، ساعاتی پس از  پایان این عملیات، مراحل آزمایش و تست سیستم به آرامی انجام شد.
گفتنی است ماموریت فوق با حاشیه هایی نیز همراه بود زیرا بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، در طول مراحل نصب، ارتباط با فضانوردان برای حدود ۱۵ دقیقه قطع شد. در طول این دقایق اضطراب زا، بخش کنترل ماموریت قادر به شنیدن صدای فضانوردان بود، اما فضانوردان قادر به شنیدن دستورات و راهنمایی های ارسالی از زمین نبودند. 

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: tass
 

خروج از نسخه موبایل