نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه برای چالش های فرهنگی و رفتاری جامعه راه حل ارایه نماید

به گزارش سیناپرس اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در نشست با عوامل برگزاری همایش ملی دانشگاه آرمانی با بیان اینکه دانشگاه باید برای گره های فرهنگی و رفتاری جامعه برنامه داشته باشد، گفت: دانشگاه باید به نحوی عمل کند تا برای مشکلات علمی و صنعتی جامعه راه حل ارائه کند.
وی با اشاره به حرکت ارزشمند دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری همایش ملی دانشگاه آرمانی، افزود: مباحث علمی بسیار خوب است به شرطی که کاربردی باشد و به ثروت تبدیل شود.
عاملی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی جزو دانشگاه های برجسته در سطح کشور به حساب می آید، تصریح کرد: این دانشگاه علاوه بر فعالیت های روزمره خود، باید در سه موضوع مهم دانشگاه آرمانی، خانواده آرمانی و ارتباط با علویان ترکیه بیش از پیش تاثیرگذار باشد.
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه همایش دانشگاه آرمانی پیرو نظر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این دانشگاه برگزار خواهد شد، افزود: نیاز است تا مجامع علمی در حوزه دانشگاه آرمانی بیشتر از گذشته کار کنند.
وی ضمن قدردانی از توجه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به دانشگاه محقق اردبیلی و ارجاع موضوعات روز به این دانشگاه، افزود: این کار نشان از اعتماد نماینده ولی فقیه در استان به محیط علمی و دانشگاه است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با بیان اینکه دانشگاه آرمانی موضوع جدیدی است که در دانشگاه محقق اردبیلی روی آن کار می شود، گفت: در خصوص موضوع خانواده آرمانی نیز فعالیت هایی در نهاد رهبری انجام شده است.
وی افزود: خوشبختانه وحدت و همدلی در بخش های مختلف دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد و برنامه های مختلف با استفاده از ظرفیت اساتید کشوری به نحو احسن در این دانشگاه برگزار می شود.
دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه برگزاری کارگاه ها، ارسال پیام های هفتگی و برگزاری مسابقات مختلف در راستای همایش ملی دانشگاه آرمانی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این همایش بهمن ماه سالجاری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.
گفتنی است در ادامه دکتر فرشاد کیوان بهجو دبیر علمی و دکتر محمد حسن زاده دبیر اجرایی همایش به ارائه گزارش پرداختند.
 

خروج از نسخه موبایل