کشف بزرگترین گنجینه طلایی در انگلستان

به گزارش سیناپرس اردبیل، در سال ۶۰۰ پس از میلاد، انگلستان که هنوز به شکل یک کشور متحد نشده بود، به چندین پادشاهی کوچکتر آنگلوساکسون تقسیم می شد. یکی از مهمترین این پادشاهی های کوچک در بخش های شرقی این کشور قرار داشته و مطالعات باستان شناسی تاکنون آثار متعددی از این پادشاهی را به دست آورده است.
به تازگی یک مجموعه از آثار طلایی در این منطقه کشف شده که از ان به عنوان بزرگترین گنجینه طلای باستانی کشف شده در انگلستان یاد می شود. این گنجینه در یک مزرعه و توسط فردی که تمایلی به شناخته شدن نداشت کشف شده و بر اساس قانون انگلستان، کلیه آثار باستانی و سکه های کشف شده باید به اطلاع مقامات رسمی رسیده و در نهایت هر شی فلزی که حاوی حداقل 10 درصد فلز گرانبها باشد باید تحویل داده شود.
به باور باستان شناسان، این گنجینه ها احتمالا به کشتی معروف ساتون هوو آنگلوساکسون تعلق دارد که در سال ۱۹۳۸ در سافولک کشف شد  و اخیراً سکه های طلایی که در مزرعه ای در غرب نورفولک پیدا شده که احتمالا از این کشتی منتقل شده است.
در این میان نکته جالب اینجاست که ۱۰ سکه از این ۱۳۱  سکه توسط یک پلیس بازنشسته پیدا شد که به جای گزارش کشف، سعی کرد سکه ها را بفروشد.  این پلیس در نهایت دستگیر و مجرم شناخته شده و به ۱۶ ماه زندان محکوم شد.
مطالعات صورت گرفته روی این گنجینه نشان می دهد که این آثار پس از سال ۶۰۰ پس از میلاد با هدفی نامشخص دفن شده اند. در این گنجینه علاوه برسکه ها اشیا دیگری همچون یک مدال بزرگ از امپراتوری بیزانس، چهار شی طلایی دیگر ، یک براکتات طلا (نوعی آویز مهر شده)، یک شمش طلای کوچک و دو قطعه طلای دیگر که گمان می‌رود بخشی از اقلام بزرگ‌ تر جواهرات باشد  نیز به دست آمده است.
گفتنی است این منطقه همواره به دلیل تعداد زیاد آثار باستانی ارزشمند و سکه های کشف شده مورد توجه گنج یابان بوده و باستان شناسان انگلیسی نیز در تلاش هستند این آثار را از دل خاک کشف و در موزه ها به نمایش بگذارند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: theepochtimes
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا