نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پایان چروکیدگی فرش‌ها با روش نوآورانه محققان ایرانی

علی شکاری، عضو هیات مدیره شرکت نگین پازریک ایساتیس در گفت و گو با خبرنگار سینا پرس درباره  اهمیت ساخت این دستگاه گفت: امروزه اغلب فرش ها به دلیل  استفاده از روش های نامناسب و دستگاه های قدیمی در قالیشوی ها، پس از آبگیری شکسته یا چروکیده می شوند. محققان این شرکت موفق شدند با استفاده از تکنولوژی های نوین  دستگاه سانتریفیوژ آبگیر لوله ای فرش بسازند تا این مشکل رفع شود؛ در این طرح فرش به صورت اتو کرده و بدون چین و چروک تحویل مشتری داده می شود.

وی به مزایای این روش اشاره کرد و افزود: این نوع روش نسبت به سایر روش های متداول متفاوت است؛ سرعت بالای شست و شو و کیفیت بالا این روش را نسبت به سایر روش ها متمایز کرده است. همچنین این دستگاه مجهز به سیستم بهینه سازی مصرف انرژی است. همچنین قیمت این دستگاه نیز نسبت به نمونه های مشابه خارجی بسیار مقرون به صرفه تر است.

وی درباره نحوه کارکرد این دستگاه گفت: ابتدا فرش شسته شده به صورت رل به سمت دستگاه آبگیری هدایت می شود. پس از آبگیری این دستگاه با استفاده از نیروی گریز از مرکز، در کوتاه ترین زمان  بالغ‌بر 95 درصد از آب  قالی یا فرش را بیرون می‌کشد و باعث می‌شود تمام جرم و مواد شوینده‌ای که حتی با آبکشی از فرش خارج نشده بیرون بیاید؛ این کار به دلیل تخلیه کامل مواد شوینده و شیمیایی باعث طولانی شدن عمر فرش و قالی می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل