نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فرایندها در راستای حمایت از تولیدات دانش‌ بنیان اصلاح شود

به گزارش سیناپرس اردبیل، سید حامد عاملی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: در راستای بررسی اولیه و حل برخی مشکلات واحدهای دانش‌بنیان که از جمله در زمینه تولید دارو و واکسن انسانی و دامی فعالیت دارند، باید کمیته مرتبط برای تعیین تکلیف طرح‌ها و انجام یک سری از کارهای اولیه در آن تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه چنین تولیدکنندگانی می‌توانند در سرنوشت استان اردبیل تاثیرگذار باشند، افزود: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در قالب این کمیته به عملکرد آنها نظارت کنند، چرا که این امر می‌تواند نتیجه خوبی برای استان و کشور به دنبال داشته باشد.

استاندار اردبیل همچنین به بحث ساماندهی گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: نحوه تردد و ارائه خدمات به ویژه به اتباع جمهوری آذربایجان بحث مهمی است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی مناسب و همه جانبه‌ای صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در ادامه اظهار کرد: این سازمان بر اساس برنامه‌ها و اهداف، تمام توان خود را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به کار گرفته است؛ چرا که این شرکت‌ها در کنار دانش‌بنیانی، خلاق هم هستند.

رامین صادقی با اشاره به نقش تولیدات دانش‌بنیان در رشد اقتصادی اضافه کرد: رفع موانع و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهمترین راه‌ها برای توسعه اقتصادی استان اردبیل است که به جد پیگیری می‌شود.

مسائل و مشکلات بیش از ۱۶ واحد تولیدی با اداره‌ها از جمله معاونت غذا و دارو، شهرداری، بانک‌های عامل، دامپزشکی و دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص بدهی معوق، اخذ مجوز، تسهیلات و درخواست زمین در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

۴۸ شرکت دانش‌بنیان تا کنون در استان اردبیل راه‌اندازی شده است که از این تعداد ۱۲ شرکت فناور و خلاق و ۳۶ شرکت دانش‌بنیان نوع ۱ و ۲ هستند.
 

خروج از نسخه موبایل