نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پایان هجدهمین ماموریت هلیکوپتر مریخ

به گزارش سیناپرس اردبیل، سازمان فضایی ناسا تایید کرده است که هلیکوپتر مریخی Ingenuity در هجدهمین پرواز خود در سیاره سرخ مسیری حدود دویست و سی متر را با سرعتی حدود ۹ کیلومتر در ساعت  طی کرد. بر اساس ماموریت جدید ناسا، این هلیکوپتر در حال حرکت به سمت محل فرود اولیه مریخ  نورد استقامت (Perseverance) است در حالی که طی مرحله بعدی، این مریخ نورد و هلیکوپتر برای حرکت در جهت دیگری آماده خواهند شد.
این ماموریت را می توان دستاورد مهمی در مطالعات مریخ محسوب کرد و به همین دلیل سازمان فضایی ناسا در اکانت رسمی خود در توئیتر نوشت: هلیکوپتر مریخ به حرکت خود ادامه داده و همچنان پیش می رود! 
بر این اساس باید عنوان کرد که هجدهمین ماموریت بالگرد مریخ نورد بر اساس رکورد پروازی در هوای نسبتاً گرمتر فصل تابستان  مریخ است که در آن قرار دارد. به گفته پژوهشگران ناسا، این ماموریت در حوالی دهانه Jezero  که در نیمکره شمالی مریخ قرار دارد انجام می شود.
یکی از مهمترین مواردی که باید به ان توجه کرد، این است که با انجام این ماموریت جدید، کل زمان پرواز هلیکوپتر مریخ نورد Ingenuity در سیاره سرخ  از ۳۲ دقیقه فراتر رفته است. به گزارش سیناپرس،  این موضوع در حالی است که این هلیکوپتر کوچک به عنوان یک نمایش فناوری برای پرواز تنها چند دقیقه در طول ۳۰ روز طراحی شده بود، اما در حال حاضر هشت ماه از شروع فعالیت آن گذشته و همچنان در حال انجام ماموریت و ارسال اطلاعات جدیدی از مریخ به زمین است. بر اساس آخرین بیانیه ناسا، این هلیکوپتر در شرایطی عالی قرار دارد. 

مترجم: حمید تعالی
منبع: upi
 

خروج از نسخه موبایل