نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولیدات باید دانش‌ بنیان شوند

به گزارش سیناپرس اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: جامعه ما توسعه پرور و خلاق پرور نیست و افراد خلاق در سیستم مدیریتی انسان‌های مظلومی هستند.

وی با بیان اینکه می‌توانیم و باید مراکز رشد در حوزه‌های علوم‌انسانی در استان راه‌اندازی شود، تصریح کرد: جامعه نیاز به فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف دارد و در شرایط سخت موجود کار و اقدامات مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان ستودنی است.

عاملی با بیان اینکه هر هفته سه‌شنبه‌ها جلسه‌ای برای رفع مشکلات تولیدکنندگان برگزار می‌کنیم، اضافه کرد: در حوزه شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل وضعیت مناسبی ندارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های ارزشمندی که در استان وجود دارد می‌توان جهش تولید ایجاد کرد و ما باید تولیدمان بر مبنای دانش‌بنیان انجام شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و جانشین رئیس ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل هم گفت: جز استفاده از فناوری‌های نوین مسیر دیگری برای توسعه، رشد و تعالی کشورها وجود ندارد.

عزیز حبیبی اضافه کرد: مرکزیت علمی و تولید علم نافع دو مطالبه اصلی رهبری از دانشگاهیان است که باید تلاش کنیم به این مطالبات جامه عمل بپوشانیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و جانشین رئیس ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: اهمیت کافی ندادن و عدم سرمایه‌گذاری در علم و فناوری از دلایلی است که در کشور نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
 

خبرنگار: سمیه درازی

خروج از نسخه موبایل