نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت دوچرخه از الیاف کربنی در اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، رسول ناموران‌ با با اعلام این خبر افزود: تولید دوچرخه با الیاف کربن نیازمند حضور سرمایه‌گذار است، اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاری پیدا کنیم، می‌توان در عرض یک‌سال این نوع دوچرخه را به تولید انبوه رسانده‌ و بازار ایران را به دست گرفت.
وی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال روی تولید قطعات دوچرخه با الیاف کربن کار و مطالعه کرده ایم، تصریح کرد: حدود یک‌سال است که دوچرخه با الیاف کردن را به تولید رسانده‌ایم و حدود ۱.۵ سال است که در اردبیل کارگاه تولید دوچرخه معمولی راه اندازی کرده ایم.

ماموران با اشاره به اینکه تولید دوچرخه با الیاف کربن را در ایران انجام نمی‌شود، ادامه داد: سبک بودن و استحکام بالا از ویژگی های این نوع دوچرخه است که می‌توان در مسابقات دوچرخه‌سواری تاثیرگذار باشد.

این دوچرخه‌ساز اردبیلی با بیان اینکه قیمت بالای الیاف کربن سبب می‌شود دوچرخه‌های تولید شده با این الیاف قیمت تمام شده بالایی داشته باشد، تشریح کرد: مزیت‌های این نوع دوچرخه‌ هزینه بالای تولید را توجیه می کند.

وی با بیان اینکه قبلا الیاف کردن از خارج به کشور وارد می‌شد اما حدود ۳ سال است که در داخل کشور تولید می‌شود، ادامه داد: بیشتر دوچرخه‌های موجود در بازار کشور، وارداتی هستند اما با حمایت سرمایه‌گذار می توان دوچرخه با الیاف کربن را در یک‌ماه به تولید انبوه رساند.
 

خبرنگار: تقی قاسمی

خروج از نسخه موبایل