نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اومیکرون خطرناک تر از سویه های دیگر کرونا نیست

به گزارش سیناپرس اردبیل، بر اساس گزارش وزارت بهداشت سنگاپور، پژوهشگران در حال مطالعه دقیق گونه جهش یافته کرونای اومیکرون هستند و به نظر می رسد در هفته ‌های آینده شاهد موارد بیشتری از ابتلا به این نوع جدید کرونا در سطح جهان باشیم. 
البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که اگر نوع اومیکرون از دلتا قابل انتقال ‌تر بوده و در طول زمان به نوع غالب جهانی تبدیل شود، باید برای این سویه جدید آماده شده و مطالعات بیشتری در این زمینه انجام گیرد.
در حال حاضر گزارش های متعددی از موارد ابتلا به این سویه جدید که در آن جهش های ژنتیکی متعددی شناسایی شده است، در گوشه و کنار جهان ثبت شده و البته هنوز مشخص نیست آیا این قابلیت سریع تر انتقال کرونا از طریق سویه اومیکرون به معنی افزایش خطر مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان محسوب می شود یا خیر.
مطالعات پژوهشگران سنگاپوری نشان می دهد دوره نهفتگی این ویروس بین سه تا هفت روز بوده و دولت ها و خطوط هواپیمایی باید برای قرنطینه و انجام آزمایش های لازم جهت شناسایی و پیشگیری از ورود ویروس به جوامع، این موضوع را در نظر داشته باشند.
مقامات بهداشتی سنگاپور همچنین اعلام کردند که  آزمایشگاه ملی بهداشت عمومی این کشور در حال انجام توالی یابی کل ژنوم سویه جدید کرونا جهت شناسایی بیشتر و بهتر گونه اومیکرون است. در این میان روش تشخیص کرونای ART یا همان تست سریع آنتی ژن می تواند برای تشخیص موارد ابتلا به سویه جدید مفید باشد. پیش از این مقامات سازمان بهداشت جهانی نیز خبر از موثر بودن تست های پی سی آر برای تشخیص سویه اومیکرون داده بودند.
در خاتمه گفتنی است بررسی های پژوهشگران سنگاپوری نشان می دهد که احتمالا بهره گیری از تست سریع آنتی ژن در تشخیص موارد کرونا از نوع اومیکرون مؤثر تر از سایر روش ها بوده و محققان در حال انجام آزمایش ‌های بیوشیمیایی بیشتری برای تأیید این نتایج هستند.

مترجم: فاطمه کردی 

منبع: financialexpress
 

خروج از نسخه موبایل