نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نمایشگاه فن بازار در اردبیل برگزار می شود

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر حبیب ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل در جمع خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه فن بازار با حضور مراکز رشد، نوآوری، شرکت‌های دولتی، صنعتی و دانشگاهی خبر داد و تصریح کرد: یکی از رویدادهای مهم هفته پژوهش و فناوری برگزاری بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار است که این نمایشگاه با عنوان هفته پژوهش و فناوری پشتیبان تولید همزمان با سراسر کشور در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی استان اردبیل برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارایه فناوری ها و محصولات شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور و همینطور مراکز رشد و نوآوری دانست و گفت: علاوه بر این در این نمایشگاه غرفه هایی را به دستگاه های دولتی داده ایم که بتوانند خروجی محصولات خود را به نمایش بگذارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: تحقق اهداف مرتبط با چرخه علم و فناوری، تجاری سازی فناوری و فن بازار مستلزم برقراری ارتباط نزدیک بین مراکز علمی و فناوری از یکطرف و مراکز اجرایی، تولیدی و صنعتی ( جهت آشنایی متقابل و اعتماد سازی هرچه بیشتر) از طرف دیگر می باشد، تا امکان همکاری های متقابل برای دستیابی به منافع طرفین که منافع ملی را به‌دنبال خواهد داشت، میسر گردد.
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل افزود: در این نمایشگاه 20 دستگاه اجرایی، 8 شرکت دانشگاهی استان، 10 مرکز رشد و نوآوری و همینطور پارک علم و فناوری محصولات خود را به نمایش می گذارند. 
ابراهیم پور در ادامه اظهار داشت: افزون بر نمایش دستاوردهای فناورانه مراکز رشد، نوآوری و پارک علم و فناوری و سایر محصولات دستگاه های دولتی، هدف دیگر این نمایشگاه ایجاد فرهنگ سازی در توسعه اقتصاد دانش بنیان است که اساتید، محققان و دانشجویان را وارد بحث کارهای فناورانه کند. 
وی با اشاره به نسل سوم دانشگاه (دانشگاه کارآفرین) و نسل چهارم دانشگاه (دانشگاه جامعه محور) گفت: نسل سوم و نسل چهارم دانشگاه به حل مسائل اجتماعی و توسعه جامعه کمک می کنند و با جامعه ارتباط مستقیم و مستمر دارند. 
رئیس پارک علم و فناوری استان افزود: قاعدتا صرف انجام پژوهشی که خروجی نداشته باشد برای دانشگاه ها کافی نیست و باید این پژوهش ها به سمت حل مسئله و مشکلات جامعه و همینطور به سمت تولید و ثروت آفرینی سوق داده شوند. پژوهش باید مسئله محور باشد.
گفتنی است، افتتاحیه این نمایشگاه در ساعت 11 روز دوشنبه 15 آذر و اختتامیه این نمایشگاه در 18 آذر ماه ساعت 11 در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود. 

خبرنگار: مریم محرمی
 

خروج از نسخه موبایل