نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ضرورت احیاء تالاب نئور بر اساس دستورالعمل های زیست محیطی

به گزارش سیناپرس اردبیل، رامین جمشیدی در نشست کمیته اجرای قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها اظهار کرد: اولویت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در احیای تالاب نئور، پاک‌سازی و جمع‌آوری گیاهان زاید و کنترل گونه مهاجم کاراس است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ورود بیش از حد دام به مراتع و مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان اردبیل زمینه تخریب مناطق طبیعی را فراهم می‌کند، برابر مقررات و ضوابط با ورود دام غیرمجاز به این نقاط برخورد می‌شود و در این راستا تا کنون هشت پرونده تخلف در حوزه تالاب نئور در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از آماده‌سازی گزارش نهایی طرح طبیعت‌گردی در تالاب حفاظت شده نئور خبر داد و افزود: این طرح از سوی بخش خصوصی تهیه شده است و در اسرع وقت بررسی و اقدام‌های لازم در مورد آن انجام خواهد شد.

نئور با مساحت بیش از ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط پنج متر، بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین و یکی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل به ‌شمار می‌رود.

این تالاب که در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده جزو مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.
 

خروج از نسخه موبایل