کارگاه آموزشی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ در اردبیل برگزار شد

به گزارش سینا اردبیل، در این کارگاه مدرس دوره‌های کارآفرینی و برندینگ گفت: مارکتینگ ریسرچ یا تحقیقات بازاریابی مجموعه‌ای از فرآیندهاست که تولید کننده، مشتریان و مصرف‌کننده نهایی را از طریق جمع‌آوری اطلاعات به هم متصل می‌کند.

فرشید احدی، تحقیقات بازار را یکی از موثرترین راه‌ها برای پیدا کردن بینش نسبت به مشتریان و رقیبان در صنعت عنوان و خاطرنشتن کرد: این اطلاعات برای تعریف فرصت و تهدید، ارزیابی فعالیت‌ها و درک بهتر نسبت به فرآیند بازاریابی و بهبود آن مورد استفاده قرار می‌گیرد

وی با بیان اینکه هدف از تحقیقات بازار به دست آوردن اطلاعاتی است که در تصمیم‌گیری‌های کسب‌وکار مهم هستند، خاطرنشان کرد: برای تصمیمات کسب‌وکارهای کوچک به منظور ورود به حوزه‌ای جدید یا تولید محصولات جدید، تحقیقات بازار بسیار مهم و تأثیرگذار است.

این کارشناس برند و کارآفرینی با اشاره به تفاوت‌های تحقیقات بازاریابی و بازار ادامه داد: هر دوی این مفاهیم جزئی از مارکتینگ محسوب می‌شود و شامل فعالیت‌هایی است که قبل از فروش محصول انجام می‌گیرد هرچند، تعدادی از متخصصین، تحقیقات بازار را زیرمجموعه تحقیقات بازاریابی می‌دانند و گروهی دیگر بر این عقیده اند که این دو مفهوم در بعضی فعالیت‌ها هم‌پوشانی دارند، یعنی فعالیت‌هایی مانند ترند و سایز و بررسی بازار هدف را جزئی از تحقیقات بازار و مستقل از تحقیقات بازاریابی می‌دانند.

احدی در ادامه کارگاه، نحوه تحقیق بازار، مقدمات و مفاهیم ساخت وبسایت، ایمیل مارکتینگ، متن‌نویسی، تولید محتوا، نحوه عملکرد SEO و روش‌های بهینه‌سازی وبسایت برای جست وجو گرها، آنالیز و تبلیغات گوگل، صفر تا ۱۰۰ شبکه اجتماعی اینستاگرام و چگونگی عملکرد آن برای کسب و کارها برای مخاطبان توضیح داد و در مورد چگونگی انتخاب درست کلمات کلیدی و فروش از طریق بستر دیجیتال و مهندسی معکوس رفتار مشتریان در بستر دیجیتال با در نظر گرفتن مدل‌های نوشتاری روانشناختی، نحوه جلوگیری از اشتباهات رایج در تولید محتوا را به مخاطبان تشریح کرد.

در پایان این کارگاه به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخ‌های لازم ارائه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا