به گزارش سیناپرس اردبیل، در این کارگاه مدرس دورههای کارآفرینی و برندینگ گفت: به اعمالی که باعث انجام فعالیتی از سوی مشتری میشود و برای کسبوکار سودمند است بازاریابی گفته میشود.
فرشید احدی ادامه داد: بازاریابی همه استراتژی و تاکتیکهایی را دربرمیگیرد که شرکتهای مختلف با بهرهبرداری از آن در جهت پیدا کردن جایگاهی برای محصولات و خدمات خود در بازار و ترغیب مخاطب هدف به خرید تلاش میکنند.
وی اظهار کرد: شکل، زمان، توزیع و مالکیت چهار کاربرد بازاریابی است که از ظرفیت محصول در برآورده ساختن نیازهای مشتری نشات میگیرد و هنگامی که مبادله روی میدهد، ظاهر میشوند.
این کارشناس برندینگ یادآور شد: هر کسبوکاری بدون فروش از بین میرود؛ اما جذب مشتریان صرفا به دلیل داشتن سالها تجربه، مدارک عالی، یا حتی بهترین محصول رخ نمیدهد.
احدی با بیان اینکه فروش هنر و علمی است که مستلزم مهارت در هر دو رشته است، ادامه داد: مدیران فروش به فروشندگان خود در زمینه پرسوجو، گوش دادن و بستن قرارداد آموزش میدهند اما فروش زمانی رسما به انجام میرسد که یا قرارداد پرداخت برای کالاها و خدمات به امضا برسد و یا در عوض کالاها و خدمات، پول پرداخت شود. ضمن اینکه این کار را میتوان از طریق جلسات رو در رو، تلفن یا اینترنت و توسط شخص ثالثی مانند دلال معاملات املاکی انجام داد.
وی در ادامه این کارگاه اصول اولیه بازاریابی و فرایند آن، اهمیت درک مشتریان و بازار، پنج مفهوم اصلی بازار، عناصر اصلی استراتژی بازاریابی مشتری مداری، مدیریت ارتباط با مشتری، راه های ایجاد مشتری و کسب ارزش، نزدیکبینیها و اشتباهات برندها، راهکار برای طرح استراتژی بازاریابی مشتری محور، نحوه ایجاد وفاداری مشتری و حفظ آن، مدیریت ارتباط با مشتریان قدیمی و حال حاضر و آینده و اصول بازاریابی میکس با روش سنتی را برای حاضران تشریح کرد.
در پایان این کارگاه به پرسشهای حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخهای لازم ارائه و راهنماییهای مناسب پیشنهاد شد.