نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اهدای ۱۱۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان استان اردبیل ۲۰مهر در مراسم اهدای این کتاب‌ها گفت: در ۶ماهه اول سال جاری بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اهدا شده است.

پروانه رضا قلیزاده افزود: از اول سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب توسط خیرین به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است که بخش قابل‌توجهی از این کتاب‌ها مربوط به کتابخانه شخصی مرحوم جلیل مالک در قالب ۵ هزار عنوان بود که توسط خانواده آن مرحوم به کتابخانه مرکزی اهدا شد.

وی با اشاره به مشارکت گسترده خیرین در احداث، تکمیل و تجهیز کتابخانه توسط خیرین در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: پروژه کتابخانه روستای تکله در شهرستان پارس‌آباد توسط خیراندیش از خیرین این شهرستان در حال احداث است که امیدواریم این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل هم در این مراسم گفت: وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار (ع) محسوب می‌شود و در منابع فقهی درباره فضیلت و ثواب آن بسیار یاد شده و در فقه، وقف به معنای حبس کردن مال و جاری کردن منفعت یا ثمره آن، بدون دریافت عوض ذکر شده است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده ادامه داد: با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می‌شود و اسلام بر سنت حسنه وقف به‌عنوان یکی اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه تاکید کرده است.

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل