ماموریت آرتمیس آغاز شد

به گزارش سیناپرس، مایک سارافین، مدیر ماموریت آرتمیس ۱ که تاکنون با تاخیر زیادی روبرو شد، اعلام کرد: زمان اجرای ماموریت ما فرا رسیده و امیدواریم که شب چهارشنبه، لحظه ای تاریخی برای ما باشد. خوشبختانه شرایط آب و هوایی مساعد است و به احتمال ۸۰ درصد پرتاب در طی یک پنجره دو ساعته که از چهارشنبه ساعت ۱ و چهار دقیقه صبح به وقت محلی آغاز می شود.

گفتنی است چارلی بلک ول تامپسون، اولین مدیر پرتاب زن ناسا، بعد از ظهر سه شنبه اجازه داد تا عملیات سوخت رسانی این فضاپیما  آغاز شود.

ماموریت آرتمیس ۱،  یک پرواز آزمایشی بدون فضانورد و اولین گام در برنامه آژانس فضایی ایالات متحده برای ایجاد شرایط حضور پایدار در ماه و گرفتن درس هایی از آنجا برای آماده شدن برای سفر آینده به مریخ در دهه ۲۰۳۰ است.به گزارش سیناپرس، این برنامه فضایی جدید که در اساطیر یونانی به نام خواهر آپولو نامگذاری شده است، ۵۰ سال پس از آخرین باری که انسان روی خاک ماه قدم گذاشت، انجام خواهد شد.

این اولین پرتاب موشک سیستم پرتاب فضایی ۳۲ طبقه خواهد بود که قدرتمندترین موشک طراحی شده توسط ناسا است. به این ترتیب شمارش معکوس اجرای ماموریت آرتمیس در مرکز فضایی مشهور کندی، جایی که غول نارنجی و سفید در انتظار اولین پرواز خود است، آغاز شده است.

به گزارش سیناپرس، این ماموریت کمتر از یک هفته پس از عبور طوفان نیکول برنامه ریزی شده است. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در صورت نیاز، دو تاریخ پشتیبان در ۱۹ و ۲۵ نوامبر امکان پذیر است. انتظار می رود حدود ۱۰۰ هزار نفر برای تماشای پرتاب این موشک حضور داشته باشند.

به گزارش سیناپرس، اگر عملیات آرتمیس امشب انجام شود، این ماموریت ۲۵ روز و نیم طول خواهد کشید و در نهایت فضاپیمای فوق در ۱۱ دسامبر در اقیانوس آرام سقوط خواهد کرد. در خاتمه گفتنی است ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۵ بیش از ۹۰ میلیارد دلار در برنامه جدید اکتشاف ماه خود سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس این برنامه، آرتمیس ۲ با فضانوردان در سال ۲۰۲۴ از کنار ماه عبور کرده و طی عملیات آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۵ فضانوردانی شامل اولین زن و اولین فرد رنگین پوست روی ماه قدم خواهند گذاشت.

مترجم: مهگل غفاری
منبع:  sciencealert
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا