نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش سرعت منجر به کم شدن آمار تصادف نمی شود

به گزارش سیناپرس، طی سال های اخیر طرح های کاهش سرعت به ۳۵ کیلومتر در ساعت در مناطق شهری به طور فزاینده ای محبوب شده اند. با این حال، شواهد کمی در مورد اثربخشی آنها وجود دارد و مطالعات قبلی نتایج متفاوتی را ارائه کرده است.

برخی کارشناسان این سوال را مطرح می کنند که آیا کاهش محدودیت سرعت و سخت ‌تر کردن شرایط برای رانندگان واقعا شهرهای شلوغ را ایمن ‌تر می‌ کند؟ در سال‌های اخیر، مکان ‌هایی مانند شهر نیویورک طرح‌هایی مانند Vision Zero  را اجرا کرده‌اند، که ادعا می شود مرگ و میر ناشی از ترافیک را کاهش می ‌دهد. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که کاهش محدودیت سرعت به ۳۵ کیلومتر در ساعت تأثیر کمی بر مرگ و میر یا تصادفات جاده ای دارد.

دانشمندان می گویند: قوانین سختگیرانه تر در مورد رانندگان انگیزه ای برای کاهش سرعت در آن ها ایجاد نمی کند. در عوض، این قوانین فقط به خیابان های ساکت تر با ماشین های کمتر منتهی می شوند.

به گفته محققان دانشگاه کوئینز، خطر تلفات عابران پیاده بین سه و نیم تا پنج و نیم برابر زمانی که محدودیت سرعت بین ۵۰ تا ۶۵ کیلومتر در ساعت است نسبت به زمانی که بین ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد، بیشتر است. 

محدودیت سرعت چقدر موثر است؟

به گزارش سیناپرس، طی این مطالعه جدید، محققان داده‌ های تصادفات جاده‌ ای، تلفات، راننده و سرعت ترافیک را قبل، یک سال بعد و سه سال پس از اجرای محدودیت‌های سرعت در سال ۲۰۱۶ شهر بلفاست  بررسی کردند.

در ادامه این داده‌ ها با خیابان ‌های مرکز شهر که محدودیت‌ ها در آن اعمال نمی‌ شد و همچنین خیابان‌های منطقه شهری اطراف و خیابان‌ های مشابه در سایر نقاط ایرلند شمالی که محدودیت‌ های سرعت خود را بین ۴۵ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت حفظ می‌ کردند، مقایسه کردند.

پژوهشگران این مطالعه دریافتند: محدودیت سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت با تغییر اندکی در نتایج کوتاه مدت یا بلند مدت تصادفات جاده ای، تلفات یا سرعت راننده مرتبط است. آنها همچنین کاهش ۳ و ۱۵ درصدی در تعداد تصادفات پس از یک و سه سال را یافتند، اما تفاوت آماری معنی ‌داری در طول مطالعه وجود نداشت.

به گزارش سیناپرس، نرخ تلفات یک و سه سال پس از اجرا ۱۶ و ۲۲ درصد کاهش یافت، اما به گفته تیم تحقیقاتی، این کاهش ‌ها از لحاظ آماری معنی‌ دار نبودند. میانگین سرعت ترافیک یک سال بعد تنها 0.2 مایل در ساعت و سه سال پس از عرضه 0.8 مایل در ساعت کاهش یافت. حجم ترافیک هفتگی یک سال بعد ۵۷ وسیله نقلیه و سه سال پس از عرضه با ۷۱ وسیله نقلیه کاهش یافت.

تحقیقات قبلی نشان داده است که مداخلات محدودیت سرعت باید با مداخلات دیگری مانند آموزش راننده، بازاریابی اجتماعی، مشارکت اجتماعی، تلویزیون مدار بسته ، مداخلات داخل خودرو، مداخلات اجتماعی و ارتباطات پلیس تکمیل شود. 
اعضای تیم مطالعاتی فوق در این رابطه می نویسند:‌ یافته‌های ما نشان داد که مداخله‌ سرعت در مرکز شهر با سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت، به جز کاهش حجم ترافیک تأثیر کمی بر نتایج بلندمدت از جمله تصادفات ترافیکی جاده‌ ای، تلفات و سرعت دارد. به همین دلیل سیاستگذاری های آتی با هدف محدودیت سرعت باید موارد متعددی را در زمینه و مقیاس اجرا را در نظر بگیرند.

شرح کامل این یافته ها در آخرین شماره  مجله تخصصی اپیدمیولوژی و سلامت جامعه (Journal of Epidemiology and Community Health)  منتشر شده است.

مترجم: رضوان خندان
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل