نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاربرد کفپوش صنعتی و ملات ضد اسید چیست؟

با رعایت همین نکته کوچک و کمی هزینه اولیه ی بیشتر برای کف، در آینده از هزینه های اضافی و گزاف در کف ساختمان رهایی یابید. برخی فضاها مانند فضاهای صنعتی و شرکتی به شدت بیشتر نیازمند استفاده از کفپوش در پوشش کف می باشند و باید هرچه زودتر برای آن اقدام شود. در ادامه راجع به کفپوش صنعتی و ملات ضد اسید صحبت می کنیم که هر دو نقش به سزایی در آینده ی کف یک مرکز یا صنعت دارد.

کفپوش صنعتی چیست؟

هر نوع کفپوشی که ارائه می شود باید در برابر محیط عملیاتی خود کاربرد داشته باشد و همین موضوع باعث می شود که کفپوش صنعتی آن پوششی باشد که بتواند توان عملیاتی و مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار، ضربه و اصطحکاک داشته باشد. این نوع کفپوش بسیار طول عمر بالاتر و کیفیت بسیار خوبی را دارا می باشد و نسبت به یک کفپوش معمولی کاملا کاراتر است.

انواع کفپوش صنعتی

یکی از انواع مهم کفپوش های صنعتی، کفپوش اپوکسی است که یک کفپوش تجاری و صنعتی محسوب می شود و به دلیل ویژگی های خاصی که دارد به عنوان بهترین نوع پوشش برای کف و یک آچار فرانسه در تمامی صنایع استفاده خواهد شد. به عنوان دومین کفپوش صنعتی هم می توان کفپوش پلی یورتان را پرفروش ترین کفپوش دانست. البته موارد دیگری از کفپوش های صنعتی وجود دارند اما مهم ترین و با مزیت ترین نوع کفپوش این دو کفپوش صنعتی می باشند.

مزایای کفپوش صنعتی اپوکسی

استفاده از کفپوش صنعتی اپوکسی در صنعت و کارخانه ها پیشنهاد خواهد شد و طبق تجربه باید بگوییم حتما به جای کفپوش های معمولی در کارخانه از کفپوش های صنعتی استفاده نمایید زیرا معمولا کفپوش های صنعتی دارای قدرت بیشتری نسبت به کفپوش های معمولی هستند و مزایای آن ها به صورت زیر مطرح می شود.

در این قسمت به نحوه اجرای کفپوش صنعتی اپوکسی می پردازیم:

ابتدا باید کاملا سطح را عاری از هر گونه وسیله کنیم و آن را خلوت نماییم. باید دقت کنید که وجود هر گونه آلودگی و کثیفی در سطح، در آینده باعث هزینه های بیشتر خواهد شد زیرا به صورت مستقیم با از بین رفتن خاصیت چسبندگی این محصول روبرو در ارتباط است.

در مرحله بعدی سراغ آماده سازی سطح می رویم. دقت کنید این مرحله به این صورت است که سطح کاملا باید مسطح و صاف باشد و هیچ بالا پایین و شیبی نداشته باشد و اگر هر سوراخ یا مشکلی در کف وجود دارد باید در این مرحله رفع شود. تمامی ترک ها شکستگی ها را شناسایی کنید و تمامی آن ها را رفع نمایید.

حالا در این مرحله باید مخلوط اپوکسی را آماده کنید. باید دو جزء رزین و هاردنر را به خوبی ترکیب کرده و سپس هم بزنید. پس از درست کردن این مخلوط، تنها 30 تا 40 دقیقه فرصت دارید که آن را پیاده سازی کنید و اگر بیشتر از این طول بکشد از کیفیت این کفپوش صنعتی کاسته خواهد شد.

در این قدم لایه پرایمر اپوکسی را پیاده سازی می کنیم. باید مخلوط اپوکسی در این مرحله روی سطح ریخته شده و با غلطک در همه جا پخش شود.

حالا پس از گزاشتن لایه پرایمر در این مرحله می توانید لایه آخر را پیاده سازی کنید و سپس به این کفپوش صنعتی اجازه دهید که به خوبی خشک شود تا بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

ملات ضد اسید چیست؟

ملات ضد اسید یک ملات دو جزئی است که براساس مواد معدنی تشکیل می شود و از آن برای مواقعی استفاده می شود که به صورت مستقیم با اسید یا مواد اسیدی و شیمیایی در ارتباط هستیم که البته بسیاری مزایای دیگر هم دارد که با آگاه بودن از آن ها می توانید در خیلی از قسمت ها به جای استفاده از ملات های معمولی از این ملات ضد اسید استفاده کنید.

مزایای ملات ضد اسید

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل