نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فضانوردان روسیه آماده راهپیمایی فضایی می شوند

به گزارش سیناپرس، دیمیتری پتلین، فضانورد آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که فضانوردان این کشور در ایستگاه فضایی بین‌المللی در نظر دارند یک عملیات خارج از ایستگاه را به شکل راهپیمایی فضایی اجرا کنند و به همین دلیل قبل از شروع این ماموریت برنامه‌ ریزی‌ شده در حال آموزش جهت استفاده از لباس های فضانوردی موسوم به  Orlan-ISS هستند.

این فضانورد ارشد همچنین در ادامه توضیحاتش  گفت که او و هم تیمی اش سرگئی پروکوپیف عملیات هایی را که در خارج از ایستگاه مداری این هفته انجام خواهند داد، به خوبی تمرین کرده اند.

آنها همچنین تجهیزات کمکی و انفرادی را آماده کرده و تجهیزات قابل اتصال را به لباس فضایی خود بستند. هر دو فضانورد وظایف محول شده خود را به طور کامل انجام داده و منتظر فرمان شروع عملیات هستند.

گفتنی است که هم تیمی آنها، آنا کیکینا فضانورد زن آژانس فضایی روسیه، در طول ماموریت راهپیمایی فوق، از آنها حمایت خواهد کرد و وظیفه کنترل عملیات از داخل ایستگاه را بر عهده دارد.

به گزارش سیناپرس، پیش از این گفته شده بود که راهپیمایی فضایی دیمیتری پتلین  و  پروکوپیف به طور دقیق ۶ ساعت و ۵۰ دقیقه طول خواهد کشید. فضانوردان قرار است دریچه های ایستگاه فضایی بین المللی را در تاریخ ۱۷ نوامبر برابر با پنج شنبه ۲۶ آبان در ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت مسکو باز کرده و عملیات خود را شروع کنند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل