نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فشار عصبی در تعطیلات باعث خستگی بیشتر می شود

به گزارش سیناپرس، نتایج یک نظر سنجی جدید نشان می دهد از هر سه نفر، دو نفر اعتراف می کنند که در طول تعطیلات خود فشار زیادی را برای لذت بردن از آن احساس می کنند. این نظرسنجی از ۲ هزار بزرگسال به موضوع فشار تعطیلات می پردازد و تقریباً یک چهارم شرکت کنندگان می گویند که در طول دو سال گذشته یا بیشتر از لحاظ فیزیکی آرامش نداشته اند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد: افراد عادی در تعطیلات یک هفته ای، تا سه روز پس از سفر خود شروع به استراحت نمی کنند. پاسخ دهندگان نداشتن پول کافی در طول سفر، اطمینان از کارکرد کارت های اعتباری در داخل یا خارج از کشور  و احساس عدم توان اجرای برنامه های از پیش تعیین شده را به عنوان دلایل اصلی لذت نبردن از تعطیلات ذکر می کنند. بیشتر این افراد عنوان می کنند که به طور واقعی استرس تعطیلات را احساس می کنند.

از سوی دیگر، اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی نگران هستند که زمان تعطیلات خود را در تله‌ های توریستی تلف کنند یا بهترین تجربیاتی را که در مقصد خود می توانند داشته باشند، از دست بدهند. از سوی دیگر طی این مطالعه مشخص شد  بیش از نیمی از افراد معتقدند که اگر یک نفر از همراهان سفر، استرس یا نگرش منفی داشته باشد، می تواند حال و هوای کل سفر را خراب کند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد: ۶۷ درصد افراد معتقدند زمانی که احساس می کنند از زندگی روزمره خود خسته شده اند به تعطیلات نیاز دارند. تقریباً از هر پنج نفر، دو نفر پیشنهاد می ‌کنند که هر سال برای اجتناب از این احساس به یک سفر طولانی بروید.

به گزارش سیناپرس، مطالعات همچنین نشان می دهد تعطیلات ممکن است در تغییر حال و رفتار افراد، معجزه کند زیرا ۷۵ درصد بعد از سفر احساس می کنند شرایط مطلوب روحی داشته و درصد مشابهی معتقدند سفر برای سلامت روان آنها مفید است. به همین دلیل است که از هر چهار نفر سه نفر مصمم هستند که اجازه ندهند اضطراب در تعطیلات بعدی مانع از لذت بردن آنها شود.

برای کمک به کاهش فشار، دو نفر از هر پنج پاسخ دهنده به ایده  سفر آهسته و بدون عجله بسیار علاقه مند هستند. در این سبک از سفر، مسافران برای رفتن جایی به مکان دیگر عجله نکرده و در عوض برای لذت بردن از مردم و مکان ها وقت می گذارند. پیاده‌روی یا فعالیت‌ های مبتنی بر گشت و گذار در طبیعت، استراحت در هتل یا استخر،  خرید از فروشگاه های کوچک، قدم زدن در ساحل و بازدید از فروشگاه های مواد غذایی محلی از جمله فعالیت هایی است که استرس را در طول سفر کم می کند.

به گزارش سیناپرس، در نقطه مقابل اما بیشتر افراد معتقدند:کار یکی از عوامل استرس زای تعطیلات است ، سه نفر از هر ۱۰ پاسخ دهندگان شاغل فکر می کنند که کارفرمایان باید ۱۶ تا ۲۰ روز تعطیلات اضافی را به کارمندان خود پیشنهاد دهند.

در خاتمه گفتنی است تحقیقات به این نکته اشاره می ‌کند که واقعاً برای بسیاری از مردم سخت است که در طول سفر از ایمیل‌ های کاری، متن‌ ها و رسانه ‌های اجتماعی جدا شوند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل