اندروید مارشمالو رونمایی شد

به گزارش ایرنا از یاهونیوز، گوگل از مدتی پیش از عرضه نسخه 6.0 اندروید با نام رمز M خبر داده بود. تا بدین ترتیب کنجکاوی ها را در بین علاقمندان و اصحاب رسانه در مورد نام نسخه آتی برانگیزد. سرانجام روز گذشته شرکت گوگل از مجسمه اندروید جدید خود با نام مارشمالو پرده برداری کرد و در نهایت نام به روزرسانی بعدی اندروید نیز تایید شد. به سیاق شوخ طبعی دست اندرکاران گوگل در انتخاب نام نسخه های اندروید، اسم این ورژن هم از نوعی شیرینی خمیرمانند و پفکی به نام مارشمالو برگرفته شد که به عنوان میان وعده در کشورهای بسیاری متداول و محبوب است.
گوگل معمولا یک روند الفبایی را برای نامگذاری نسخه های اندروید دارد که همگی نام دسرها هستند. برای مثال اندروید 1 انجل کیک، اندروید 1.1 باتن برگ، اندروید 1.5 کاپ کیک، اندروید 1.6 دونات، اندروید 2 ایکلر، اندروید 2.2 فرویو، اندروید 2.3 گینگربرد، اندروید 3 هانی کامب، اندروید 4 آیس کریم ساندویچ، اندروید 4.2 و 4.3 ژلی بین، اندروید 4.4 کیت کت و اندروید 5 لالی پاپ نام داشتند که به ترتیب حروف الفبا از A تا L در ابتدای نام های آنها دیده می شود. این به این معنی بود که نام نسخه بعدی اندروید با حرف M شروع می شود و اکنون مشخص شده که مارشمالو نام خواهد داشت.
اندروید مارشمالو که نخستین بار اردیبهشت ماه درکنفرانس اختصاصی گوگل I/O معرفی شده بود، طبق اعلام، پاییز امسال برای تلفن های همراه به عنوان یک به روز رسانی در دسترس قرار خواهد گرفت.
در خصوص جزئیات اندروید مارشمالو نیز اطلاعاتی منتشر شده است. در این ورژن دسترسی ها برای کاربر ساده تر خواهد شد و راحت تر می توان کنترل دسترسی برنامه ها را تغییر داد. همچنین سیستم جدید کیف پول گوگل، پشتیبانی از USB نوع C و تعدادی به روزرسانی و ارتقای دیگر برای این نسخه در نظر گرفته شده اند. پیش از این، سال گذشته در نسخه پنجم اندروید موسوم به Lollipop هم تغییرات چشمگیری در رابط کاربری و از لحاظ بصری در این سیستم عامل موبایل حاصل شده بود.
به گزارش یاهونیوز، گوگل در این سال تمرکز خود را در زمینه افزایش تجربه کاربران گذاشته است که به کاربران امکان کنترل مجوزهای اپلیکیشن و پشتیبانی بومی برای معماری ۶۴ بیتی ARMv8 را می دهد.
گفته می شود گوگل دو مدل جدید از اسمارت فون های نکسوس آینده خود را برای رونمایی از Android 6.0 Marshmallow در نظر گرفته است. اولی را هواوی خواهد ساخت و دومی یک مدل ویژه از Nexus 5 ساخت LG خواهد بود. هر دو مدل مجهز به سخت افزار اسکنر اثر انگشت خواهند بود که قرار است اندروید شش رسما از آن به عنوان یک عملیات امنیتی برای شناسایی صاحب گوشی پشتیبانی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا