نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه حق‌محور نیازمند تلاش برای کاهش شکاف‌های بین بشریت است

نسرین مصفا امروز در آیین افتتاح اولین روز از هفته ترویج علم و بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با اشاره به دو هدف پایه‌ای منشور سازمان ملل متحد یعنی صلح و توسعه علم، افزود: صلح، آرمان بشریت و بستر اصلی زندگی توام با کرامت و توسعه فصل مشترک تلاش‌های بشر است.

وی ادامه داد: هر دو مفهوم نیازمند درک واقعیت‌هایی برای تحقق است و با موضوعات دیگری چون عدالت، توسعه پایدار، مشارکت و حقوق بشر در هم آمیخته است.

رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: علم ابزار منطقی قابل قبول و پاسخگو برای گذار از مشکلات، همچنین خادمی برای هر دو آرمان صلح و توسعه و رفع تضادها برای نیل به آنهاست.

مصفا تاکید کرد: علم واقعی‌ترین وجه زندگی بشری است و بر همین اساس امروزه تخیلات علمی گذشته به واقعیت پیوسته و به بشریت اجازه زندگی بهتری داده است.

وی با اشاره به نابرابری‌های علمی، افزود: جهان به سمت اجرای سیاست‌های حق محوری حرکت می‌کند و علم حق‌محور، صلح حق‌محور و توسعه حق‌محور نیازمند تلاش برای کاهش شکاف‌های بین بشریت است.

وی با تاکید بر توجه به حق‌محوری در این زمینه، گفت: البته هنوز رهیافت یکسان به حق‌محوری وجود ندارد.

مصفا خاطرنشان کرد: آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد هنوز بخش عظیمی از مردم از ساده‌ترین امکانات محروم هستند و برنامه‌های بین‌المللی هنوز در عمل تغییری در زندگی آنان پدید نیاورده است.

مصفا گفت: توسعه حق‌محور اساس تفکر در زمینه ترویج علم باید باشد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل