نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

احتمال ابتلای مجدد به آبله میمونی وجود ندارد

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید انجام شده توسط پژوهشگران بر اساس ردیابی تماس افراد مبتلا به آبله میمونی نشان می دهد افرادی که یک بار به آبله میمونی مبتلا شده اند، مجددا به این ویروس آلوده نخواهند شد.

طی این مطالعات، گروهی از پرسنل بخش مراقبت های بهداشتی که قبلا دچار این ویروس شده بودند، با قرار گرفتن در معرض خطر متوسط شدید مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های به دست آمده نشان می دهد هیچ مورد ثانویه ای پس از ابتلا به اولین مورد عفونت ویروس آبله میمونی در ایالات متحده مشاهده نشد. 

دکتر اریکا اس. شنوی، متخصص شاغل در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون، و همکارانش طی پژوهش های جدید خود به ردیابی تماس و بررسی مواجهه برای بیمار شاخص مبتلا به عفونت فوق پرداختند.

در این مطالعات، محققان ۳۷ گروه مجزا و ۱۲۹ تماس با مراقبت های بهداشتی را شناسایی کردند. در طول دوره نظارت، ۱۵ تماس با مراقبت های بهداشتی علائم برقرار شده و  سه مورد معیارهای تست آبله میمونی را داشتند و البته در نهایت همه نتایج منفی بود. دو نفر از مخاطبین علائمی را تجربه کردند، اما این افراد نیز نه معیارهای آزمایش را داشتند و نه پیشرفت بیماری را مطابق با آبله میمونی نشان دادند.

به گزارش سیناپرس، سه نفر از این شرکت کنندگان نیز با قرار گرفتن در معرض خطر بالا به طور مستقیم با این ویروس تماس داشته و ۱۰ نفر نیز در معرض خطر متوسط قرار گرفتند.  در پایان دوره نظارت ۲۱ روزه، علیرغم تاخیر در تشخیص آبله میمونی در بیماران شاخص که این افراد با آن ها در تماس بودند، هیچ مورد انتقالی شناسایی نشد.

پژوهشگران در این رابطه می نویسند: مقامات بهداشت عمومی و مراکز مراقبت های بهداشتی باید در نظر بگیرند که چگونه این یافته ها ممکن است برآوردهای تجدید نظر شده خطر مواجهه، الزامات نظارت و توصیه هایی برای جلوگیری از انتشار آبله میمونی را ارائه می دهد.به گزارش سیناپرس، نتایج این تحقیق، روز گذشته در آخرین شماره مجله تخصصی Annals of Internal Medicine به صورت آنلاین منتشر شد.

مترجم: رضوان خندان
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل