نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لوکس ترین خودروساز جهان الکتریکی می شود

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی مازراتی اعلام کرد محصول جدید الکتریکی خود را با استفاده از پسوند Folgore ( در ایتالیایی به معنی رعد و برق)، به عنوان یک گرند تور چهار در بدون آلایندگی رونمایی خواهد کرد.

بر اساس گزارش فوق، این کواتروپورته جدید تنها محصول کلاس سالن این شرکت ایتالیایی خواهد بود زیرا تولید مازراتی گیبلی کوچکتر در سال ۲۰۲۴ متوقف می شود. شرکت مازراتی می ‌خواهد کواتروپورته را به‌ رغم تفاوت ‌های بسیار زیاد قیمتی (در حال حاضر قیمت گیبلی تقریباً ۲۴ هزار پوند کمتر از کواتروپورته ۹۳ هزار پوندی) در بخش‌های لوکس قرار دهد. سیاست فوق بدان معناست که این برند به دنبال جذب طرفداران خودروهایی مانند مرسدس بنز EQE و BMW i7 است.

این نکته توسط ماسیمو کاپالدی، رئیس محصولات جهانی مازراتی، تأیید شد. وی در این رابطه گفت: انتظار دارم مدل‌های Folgore ، طیف جدیدی از مشتری را جذب این برند کند. با این محصول الکتریکی جدید،  همه چیز در حال تغییر است. 

این خودرو دارای طراحی ویژه ای برای توزیع وزن بهینه بوده و باطری آن در حالت T شکل در بخش پایین و در امتداد مرکز شاسی قرار گرفته است.

به گزارش سیناپرس، انتظار می رود سطح قدرت خودروی الکتریکی جدید مازراتی، ۷۴۵  اسب بخار باشد. این خودرو  به یک باتری ۹۳ کیلووات ساعتی نیز مجهز است که به آن قابلیت اسپرت بودن می دهد. پیش بینی می شود این محصول با قیمت تقریبی ۱۷۲۵۰۰ دلاری به مشتریان عرضه شود.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل