نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درگیری های مسلحانه منجر به گسترش بیماری های همه گیر می شود

به گزارش سیناپرس، با شروع فصل زمستان خطر شیوع مجدد ویروس کرونا در سراسر جهان وجود دارد و از سوی دیگر جنگ نظامی بین روسیه و اوکراین، کنترلش شرایط بهداشتی را در مناطق جنگی و شهرهای درگیر در این منازعات، سخت تر می کند.

در این رابطه ملیتا ووجنوویچ، نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه طی مصاحبه ای با رسانه های خبری گفت: درگیری های مسلحانه در سراسر جهان بر گسترش ویروس کرونا و سایر بیماری های عفونی تأثیر می گذارد. ما می‌توانیم بگوییم که همه درگیری‌ ها در سراسر جهان می ‌تواند بر گسترش عفونت ویروس کرونا و دیگر بیماری های مسری مانند آنفولانزا و سایر موارد دیگر نیز تأثیر بگذارد. بنابراین این یک وضعیت چالش برانگیز برای کارکنان بهداشتی است که با همه این‌ دشواری ها مقابله کنند. به طور کلی مبارزه با یک بیماری ویروسی همه گیر، کار دشواری است و این موضوع در شرایط میدان های جنگ بسیار سخت تر و در برخی موارد غیر ممکن می شود.

به گزارش سیناپرس، نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه در خاتمه توضیحاتش افزود: اگر از جنبه تاریخی به درگیری های مسلحانه و بیماری های عفونی نگاه کنیم، آنها همیشه دست به دست هم می دهند تا بشر را دچار مشکلات بیشتری کنند.

مترجم: رقیه رضایی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل