نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

این پرنده از روسیه به استرالیا رسید

به گزارش سیناپرس، از ماه آگوست مصادف با شهریور ماه، یک پرنده ۶۲ گرمی خالدار قهوه ای از خانه خود در سیبری در روسیه خارج می شود تا سفری طولانی را در سراسر قاره ها انجام داده و خود را به استرالیا برساند.

به گفته محققان، پس از تولید مثل در تابستان کوتاه سیبری شمالی، حداقل ۹۰ درصد از پرندگان در نهایت راهی استرالیا می شوند. آنها معمولاً از شمال غرب به سمت جنوب حرکت می کنند.

بر اساس مطالعه ای که توسط دفتر خدمات محلی نیو ساوت ولز انجام شده، اعلام شد که زمانی که این پرندگان در استرالیا هستند از غذای فراوان در تالاب های ساحلی و دشت های گلی تغذیه می کنند. در این مطالعه آمده است؛در مواقع سیلاب‌ های داخلی، پرندگان ساحلی به داخل خشکی می ‌روند تا از مواد غذایی فراوان استفاده کنند. به گفته کارشناسان، در ماه مارس (فروردین)، این پرندگان کوچک مجدد به سمت سیبری پرواز می ‌کنند.

به گزارش سیناپرس، برخی از این پرندگان بیش از ۱۱۰۰۰ کیلومتر را در تلاش برای بازگشت به مکان‌ های تولید مثل در روسیه طی می کنند و این مهاجرتی است که تماشاگران محلی را بسیار هیجان زده می کند.

رکس وایتهد (Rex Whitehead) کارشناس حیات پرندگان و عکاس گفت که او از دیدن آبچلیک دم تیز سیر نمی شود. او گفت: آبچلیک ها را همیشه در اینجا به تعداد زیاد می ‌بینیم و آنها همیشه اولین پرندگانی هستند که می ‌رسند و آخرین گونه ای هستند که از استرالیا به سیبری مهاجرت می کنند. 

در حالی که به طور کامل درک نشده است که پرندگان مختلف چگونه مهاجرت خود را ترسیم می کنند، مطالعات متعدد نشان می دهد که آنها از حواس خاصی برای تشخیص میدان مغناطیسی زمین استفاده می کنند.

به گزارش سیناپرس، وایتهد در پایان گفت: تماشای پرندگان ممکن است آرامش بخش به نظر برسد، اما این کار به صبر زیادی نیاز دارد. او گفت: من سه سال را در سفرهای متعدد و هزاران کیلومتر به دنبال این گونه گذرانده ‌ام تا طولانی ترین مهاجرت این گونه ها را ثبت کنم.

مترجم: مهنوش فلاحی پناه
منبع: abc
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل