تجاری‌سازی کیت دامپزشکی ساخت محققان پژوهشگاه مهندسی ژنتیک

دکتر جواد محمدی در نشست صمیمانه با دانشجویان تحصیلات تکمیلی با اشاره به نقش دانشجویان و دانشگاهیان در حوزه بیوتکنولوژی، گفت: آینده کشور با وجود تحریم‌های گسترده باتکیه بر توانمندی جوانان و دانشجویان از نظر علمی درخشان است؛ زیرا تاکنون نیز پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در زمینه سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی و انرژی هسته‌ای داشته‌اند که باعث خودکفایی در این حوزه‌ها شده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به ارتباط خوبی که با صنعت برقرار شده است، پژوهشگاه ژنتیک زمینه را برای اشتغال دانشجویان این پژوهشگاه آماده کرده تا دانشجویان از مزایای مادی و علمی دستاوردهای محققان این پژوهشگاه بهره‌مند شوند.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، محمدی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال، اقدام به اتمام ساختمان نیمه‌تمام پژوهشگاه جهت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولیدات نیمه‌صنعتی شده است و دانشجویان نیز می‌توانند با مشارکت اعضای هیات علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان در این پژوهشگاه تاسیس کنند.

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این  پژوهشگاه با شرکت‌های فعال در حوزه مواد غذایی، یادآور شد: علاوه بر آن کیت‌های تشخیص دامپزشکی تولید شده توسط محققان پژوهشگاه ژنتیک،آماده تجاری‌سازی است.

در این مراسم همچنین دونفر از اساتید سرآمد در سال ۱۴۰۰ این پژوهشگاه در رشته‌های بیوتکنولوژی و ژنتیک با اهدای لوح تقدیر، تقدیر شدند.