اروپا به خرید گاز روسیه ادامه می دهد

به گزارش سیناپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه ابراز اطمینان کرد که پس از تکمیل طرح ساخت هاب گازی در ترکیه، خریداران گاز طبیعی به اندازه کافی در کشورهای مختلف از جمله در اروپا وجود خواهد داشت.

وی در این رابطه به خبرنگاران گفت: این طرح شامل یک هاب گازی در ترکیه بوده و یک پروژه کاملاً واقع بینانه است و ما می توانیم آن را نسبتاً سریع انجام دهیم. تعداد کشورهایی که بخواهند با ما قرارداد ببندند به اندازه کافی خواهد بود و من در این رابطه اطمینان دارم.

وی در ادامه توضیحاتش افزود:  من شک ندارم که بسیاری از مشتریان گاز روسیه از اروپا خواهند بود. ما خواهیم دید که در این زمستان و زمستان آینده چه اتفاقی می افتد. من مطمئن هستم که قراردادها امضا خواهد شد.

گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی هفته گذشته خود در مجمع انرژی روسیه پیشنهاد ایجاد بزرگترین هاب گاز اروپا در ترکیه و هدایت حجم گازی را که ترانزیت آن دیگر از طریق نورد استریم امکان ‌پذیر نیست، به این هاب داد. 

به گزارش سیناپرس، وی در این رابطه گفت که این امر ممکن است مستلزم ساخت یک سیستم خط لوله گاز دیگر و ایجاد یک هاب جدید انرژی در ترکیه باشد که از طریق آن گاز به کشورهای ثالث، در درجه اول کشورهای اروپایی، در صورت تمایل آنها تامین شود. این موضوع در مذاکرات روسای جمهور روسیه و ترکیه در ۱۳ اکتبر در آستانه مورد بحث قرار گرفت.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا