نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهینه سازی عملکرد سیستم بلاک چین به کمک ریاضیات

به گزارش سیناپرس، ریاضیدانان دانشگاه RUDN عملکرد سیستم بلاک چین را بهبود بخشیده اند. محققان موفق شده اند توان عملیاتی این سیستم را تقریبا 1.5 برابر افزایش و زمان تاخیر آن را کاهش دهند.

فناوری بلاک چین یک سیستم امیدوارکننده است که در حوزه های مختلفی از بانکداری تا پزشکی به طور گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این سیستم، مبتنی بر روش خاصی برای انتقال و ذخیره داده ها بین عناصر است که در آن، اطلاعات به صورت زنجیره ای از بلوک ها، ذخیره می شوند. علیرغم تعداد زیاد برنامه های ممکن، اشکالات متعددی وجود دارد که افزایش مقیاس را در این سیستم ها دشوار می سازد.

به گزارش سیناپرس،پ محاسبه هر بلوک می تواند زمان زیادی طول بکشد. در نتیجه توان عملیاتی سیستم کاهش و زمان تاخیر افزایش می یابد. ریاضیدانان روسی، مدلی را طراحی کرده اند که در آن فناوری بلاک چین را با روش های بهینه سازی ترکیب کرده و عملکرد سیستم را تقریباً یک و نیم برابر بهبود بخشیده اند.

فناوری بلاک چین، پردازش و ذخیره سازی داده ها را از نظر قابلیت اطمینان و امنیت متحول کرده است. یکی از مشکلاتی که اصطلاحا به گلوگاهی برای برنامه ‌های بلاک چین تبدیل می ‌شود، پهنای باند محدود است.

ریاضیدانان، سیستمی با کنترل هوشمند ترافیک ایجاد کرده اند. برای این کار، از یک مدل ترکیبی استفاده می شود که بهینه سازی را با استفاده از روش ازدحام ذرات و منطق فازی ترکیب می کند. روش ازدحام ذرات برای یافتن زمان تاخیر بهینه، نرخ ارسال و تعداد تراکنش ها مورد نیاز است. منطق فازی نیز، برای کنترل خودکار ترافیک استفاده می شود.

رویکرد جدید، پهنای باند شبکه را افزایش داد و تاخیرها را به حداقل رساند. ظرفیت تراکنش 38.5 درصد افزایش و زمان تأخیر 40.5 درصد کاهش یافت. این مدل را می توان برای تمام ابزارهایی که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند، اعمال کرد.

به گزارش سیناپرس، نتایج تحقیقاتی در مجله Computers & Industrial Engineering منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل