در پی فراخوان های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای مشارکت و فعالیت اساتید، محققان و متخصصان برای ارایه و اجرای طرح ها و ایده های پژوهشی درحوزه های مختلف دانش علوم شناختی، استقبال آنان جهت همکاری و خلق محصولات و نوآوری های فناورانه افزایش یافته است.
در نوزدهمین فراخوان این ستاد حدود ۳۰ طرح پژوهشی در قالب شصت پایان نامه ترکیبی کارشناسی ارشد و دکتری به منظور توسعه فناوری و خدمات شناختی و دستیابی به دستاوردهای یکپارچه، به ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ارایه شد.
در این مرحله از فراخوان محققان و اساتید از بیست دانشگاه در سطح کشور با ارسال ایده ها و طرح های پژوهشی خواهان مشارکت و فعالیت در حوزه های دانش علوم و فناوری های شناختی از جمله در حوزه علوم اعصاب، روانشناسی، مهندسی، مدل سازی و خلق محصولات و تولیدات نوآورانه و خلاقانه در حیطه دانش علوم شناختی شدند.
طرح های پژوهشی و توسعه فناوری، خصوصاً در حوزه علوم پایه، مشروط به مشخص بودن فازهای بعدی طرح برای رفع نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد بررسی و حمایت قرار می گیرند .
ستاد علوم شناختی در راستای سیاست های خود درصدد است با حمایت از طرح های پژوهشی، زمینه ترویج دانش، تولید فناوری و خدمات شناختی را در سطح کشور فراهم کرده و انگیزه فعالیت های علمی و تحقیقاتی اساتید، محققان و پژوهشگران در حوزه های علوم و فناوری های شناختی گسترش یابد.
به دنبال چندین مرحله فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی درقالب طرح های دسته «ج» به منظور افزایش هم افزایی پایان نامه ها و رساله های دانشجویی و در راستای تحقق اهداف مصوب درحوزه علوم شناختی بیش از دویست طرح پژوهشی محققان، اساتید، پژوهشگران و متخصصان از مراکز و موسسات آموزش علمی و تخصصی در ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی مورد تصویب قرار گرفت که تاکنون چهل و پنج ایده و طرح پیشنهادی به اتمام رسیده است.
طرح های مصوب در این فراخوان ها در حوزه های روانشناسی، آموزش و پرورش، زبانشناسی، علوم اعصاب، مدلسازی، نگاشت مغز، مدیریت، روانشناسی و آزمون های روانسنجی از سوی محققان و پژوهشگران در سطح کشور در حال اجرا است.
براساس سیاست های راهبردی و اهداف ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای تشویق محققان به مشارکت فعال تر در حوزه دانش علوم شناختی امسال میزان حمایت از طرح های دسته«ج» تا سقف یک میلیارد ریال افزایش یافته است.
No tags for this post.